השיחה האחרונה: "המפקד אנחנו מתרסקים"

כלי תקשורת ברוסיה פרסמו את עיקרי השיחה האחרונה בין טייסי המטוס הרוסי שהתרסק בשבוע שעבר ומגדל הפיקוח. הטייסים ניסו ככל הנראה לייצב את המטוס, אך תקלה במדפים הביאה להתרסקות (חדשות, בעולם)

מטוס טופולב 156 רוסי (צילום: shutterstock)

צבא רוסיה מפרסם היום (רביעי) את תמלול השיחה בין טייס המטוס שהתרסק בשבוע שעבר למגדל הפיקוח. על סיפונו של המטוס היו 92 נוסעים ואנשי צוות, והערכה בקרב גורמים המעורבים בחקירת ההתרסקות היא שתקלה באחד ממדפי הכנף גרמה להתרסקות המטוס בים השחור זמן קצר לאחר המראתו מהעיר סוצ'י.

המטוס שעשה את דרכו לסוריה נשא על סיפונו את חברי מקהלת הצבא האדום שהיו אמורים להופיע בפני החיילים הרוסים הלוחמים בסוריה.

בכלי תקשורת ברוסיה פורסם היום תמלול השיחות ברגעים האחרונים שלפני ההתרסקות כפי שפוענחו משלוש הקופסאות השחורות שחילץ חיל הים הרוסי ממעמקי הים. וכך נשמעת השיחה האחרונה בין הטייסים:

- "מהירות 300.. (אמירה לא ברורה)"
- "(אמירה לא ברורה)"
- "מקפל את הגלגלים, המפקד"
- (אמירה לא ברורה)
- "אוי
- "המדפים!
- "מד הגובה!"
- "אנחנו צריכים... (אמירה לא ברורה)"
- (צליל של התקרבות מסוכנת לקרקע)
- "(אמירה לא ברורה)"
- "המפקד אנחנו מתרסקים".

אתר החדשות "לייף" וסוכנות הידיעות הרוסית "אינטרפקס" דיווחו כי כתוצאה מתקלה במדפי המטוס המיושן יחסית הטייס לא הצליח לצבור מהירות, נפל לים והתרסק.

על פי הדיווחים, אם ההתרסקות נגרמה אכן כתוצאה מתקלה במדפים, אפשר ורוסיה תשבית את טייסת מטוס הטופולוב 154 שעדיין פעילה ונמצאת ברשות משרדי ממשלה רוסיים אבל לא ברשות חברות תעופה מסחריות רוסיות מובילות. משרד ההגנה הרוסי מסר כי המטוס שהתרסק נבנה ב-1983 ועבר טיפול גדול אחרון בספטמבר ותיקונים משמעותיים בדצמבר 2014.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר