נלחם בשחיתות

נשיא הפיליפינים: אשליך ממסוק פקידי ממשל מושחתים

נשיא הפיליפינים דטורטה מאיים בדרך מקורית. "אשליך ממסוק פקיד מושחת שימעל בכספי ציבור. רצחתי בעבר פקידים מושחתים", הצהיר ואיים הנשיא הפיליפיני (חדשות, בעולם)

דטורטה (צילום: SIMEON CELI/PPD, וידאו: מתוך יוטיוב)

בפיליפינים מנסים להתמודד עם שחיתות בקרב עובדי הציבור, הנשיא הפיליפיני רודריגו דוטרטה איים השבוע כי עובדים שימעלו בכספי ציבור יושלכו ממסוק.

בנאום שנשא דוטרטה בטלוויזיה המקומית הוא תקף בחריפות את השחיתות ואמר "מי שיעשה שימוש מושחת בכספי ציבור יעלה איתי על מסוק לטיסה בשמי מנילה, ויושלך מן המסוק בעודנו באוויר. לא אהסס לעשות זאת. כבר עשיתי זאת, ואני מסוגל לעשות זאת שוב".

בנאומו הודה הנשיא הפיליפיני כי רצח אנשים במו ידיו וזו אינה הפעם הראשונה בה הוא מודה במעשים אלו, החודש אמר דוטרטה בכינוס של אנשי עסקים כי הרג במו ידיו חשודים בפשע ובעבר נטען כי נשיא הפיליפינים רצח פקיד ממשל ביריות מתת-מקלע ישראלי מדגם "עוזי".

מבקריו של הנשיא הפיליפיני מרוצים דווקא מההתבטאויות האחרונות שלו וטוענים כי יש בהם עילה להדחתו. פעילת זכויות האדם הפיליפינית ליילה דה לימה טוענת כי דבריו של דוטרטה הם בעצם הודאה ברצח ועילה להדחתו מתפקיד הנשיא.

הנשיא הפילפיני נגד אובמה (צילום: מתוך יוטיוב)

הנשיא הפיליפיני מנסה לבסס את מעמדה של ארצו ושואף להתנתק מארצות הברית, לפני כמה חודשים קילל דוטרטה את מקבילו האמריקני ברק אובמה ואמר כי: "הוא בדרכו להגיע ל"נקודת האל-חזור" ביחסיו עם וושינגטון, אני עומד לחצות את הרוביקון בין ארה"ב לביני". הנשיא הוסיף ואמר כי ארצו תבקש לבסס את הקשרים עם יריבותיה של ארצות הברית דוגמת רוסיה וסין.

ההדורים בין הנשיאים יושרו לבסוף בפגישה שקיימו האישים ובתרגיל צבאי משותף שערכו שתי המדינות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר