התנצלות מביכה

הקיצונים איימו והפנימייה "התנצלה" על הזמנת הראשל"צ

פנימיית "בית לפליטות" קיימה הדלקת נרות עם הראשון לציון הגר"י יוסף, ועוררה את זעם הקיצוניים שטענו כי אין להזמין "רבנים מטעם". בעקבות כך פרסמה הפנימייה הודעת התנצלות (חרדים, בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
הרב הראשי הגאון רבי יצחק יוסף (צילום: פלאש 90)

"בית לפליטות - קרית בנות", פנימייה ירושלמית וותיקה ומוכרת, בה לומדות בנות מבתים שונים, ספרדיות לצד אשכנזיות. בכדי לחזק את הבנות החליטו בהנהלה להזמין את הראשון לציון והרב הראשי, הגאון רבי יצחק יוסף, להדליק במקום נר של חנוכה, אך לא ידעו עד כמה הגעת הרב הראשי תגרום לסערה גדולה שתגיע עד התנצלות פומבית.

המוסד נחשב למוסד המקורב מאוד לחוג 'העדה החרדית' ואף לחוגים קיצוניים יותר מ'העדה', חוגים בהם לא מכירים במדינת ישראל או בכל תפקיד רשמי של המדינה, כך גם הרב הראשי לישראל. בעבר הם תקפו רבני ראשיים שעברו בשכונת 'מאה שערים', ועם פטירת מרן פוסק הדור רבינו עובדיה יוסף זצוק"ל, הגדילו לעשות, ובצורה מבזה, פרסמו אנשי הסיקריקים "הודעות שמחה" על הסתלקותו.

לאחר הגעת הראשל"צ הגר"י יוסף לטקס ההדלקה במוסד, החלו הקיצוניים להפגין מול המוסד לבנות, אם זה בשעות ההפסקות ואם מול בתי ההנהלה. מספר פעמים ביום במשך יומיים.

מכתב ההתנצלות

בעקבות ההפגנות וההצקות החליטו בהנהלת המוסד להיכנע ללחצים ולהוציא מכתב "הבהרה והתנצלות" על הזמנת הרב הראשי לישראל.

"היות שיצא מכשול מידנו וערכנו טקס הדלקת נרות חנוכה על ידי הרב הראשי עבור הבנות מעדות המזרח" נכתב בפתח מכתב ההתנצלות כשהם מציינים שהזמנת הרב נשלחה בשל בקשות המשפחות של הבנות הספרדיות.

לדברי המוסד: "הננו בזה להבהיר צערנו ברבים שמתוך לחץ האדיר ערכנו הנ"ל, ולא חשבנו על עצם העניין החמור להימנע מהנ"ל שזה היפך צביון מוסדותינו".

הנהלת המוסד ממשיכה ומבהירה: "ובוודאי שלא פרסמנו את זה שלא יצא חס ושלום חילול ה' והדבר הנ"ל גרמה עגמת נפש מרובה לנו וליהדות החרדית ההולכים לאורה של תורה בהדרכתם של מייסדי המוסדות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר