בגלל טראמפ

ארצות הברית מגרשת עשרות דיפלומטים רוסיים

ארצות הברית הודיעה על גירוש עשרות דיפלומטים רוסיים וסגירת שני מתחמי מודיעין כתגובה על התערבותה של רוסיה במערכת הבחירות ו"הטרדת דיפלומטים ברוסיה" (אקטואליה)

אובמה ופוטין (צילום: שאטרסטוק)

שפל חדש ביחסי המעצמות: מחלקת המדינה של ארצות הברית הודיעה היום (חמישי) על צעד דיפלומטי חריף וחריג ביותר במהלכו מגורשים 35 דיפלומטים רוסים מארצות הברית במקביל לסגירת 2 מתחמי איסוף מודיעין הממוקמים בעיר ניו יורק ובמרילנד. הדיפלומטים המגורשים קיבלו היום את ההודעה וניתנה להם ארכה של 72 עד שיאלצו לעזוב את ארצות הברית.

הצעד החריף והחריג מגיע על רקע הודעת סוכנות הביון המרכזית (CIA) כי בידה ממצאים על התערבות רוסית במערכת הבחירות בארצות הברית, כולל פריצה למחשבים רגישים במטה המפלגה הדמוקרטית על מנת לסייע לניצחון טראמפ. במקביל, במחלקת המדינה מאשימים כי "מוסקבה מנהלת קמפיין הטרדות נגד דיפלומטים אמריקנים".

הנשיא אובמה אמר הערב כי "אלו ההשלכות למעשיה של רוסיה. הפעולות שלנו ננקטות לאחר סדרה של אזהרות הן במישור האישי והן במישור הפומבי ששיגרנו לממשלה הרוסית. זו תגובה הכרחית והולמת למאמצים לפגוע באינטרסים אמריקניים. כל אמריקני צריך להיות מודאג ממעשיה של רוסיה", אמר הנשיא היוצא.

"זו הפרה של כללי התנהגות בינלאומיים. הסנקציות הן לא סך התגובה שלהו להתנהגות האגרסיבית של רוסיה. אנחנו נמשיך בפעולות אחרות ונוספות בזמן ובמקום שנבחר, ולא כולן יתפרסמו לציבור", הוסיף אובמה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר