44 שנה אחרי

נחשף: מצרים ניסתה לחסל את משה דיין

על פי זיכרונותיו של ראש המודיעין המצרי שנחשפו לאחרונה בזמן מלחמת יום כיפור מצרים ניסתה לחסל את משה דיין שהיה אז בתפקיד שר הביטחון. הביצוע נכשל (חדשות בארץ)

(צילום: לע"מ)

עד יום מותו ב-1981 לא ידע שר הביטחון המיתולוגי שהתקפת המסוקים המצריים שאליה נקלע במלחמת יום הכיפורים הייתה ניסיון חיסול ממוקד. משה נקדימון מביא לראשונה ב'מקור ראשון' את זיכרונותיו של ראש המודיעין המצרי שחשף לאחרונה את הפרשה

בעיצומה של המלחמה באוקטובר 1973, הביא ראש המודיעין הצבאי המצרי דאז אלוף פואד נסאר, לנשיאו אנואר סאדאת, מידע עם על מקום הימצאו המדויק של שר הביטחון הישראלי, משה דיין. בלי להסס, סאדאת הורה לחסל את דיין. ההוראה יצא לפועל, אך הביצוע נכשל.

צמרת המדינית והצבאית של מצרים החזיקה לישראל, איבה עצומה עוד מימי התבוסה הגדולה שהנחיל צה"ל לצבא המצרי ב'מבצע קדש' באוקטובר 1956.

בסיומה של מלחמת ששת הימים ב-1967, הכריז הרמטכ"ל המצרי עבד אל-חכים עמאר בדיוק עם הפיקוד הצבאי הבכיר: "ביני לבין משה דיין קיים חשבון ישן מאז התוקפנות המשולשת ב-1956. לא נפספס הזדמנות זו עד שנלמד אותו לקח שלא יישכח, שינפץ את אגדת הצבא הישראלי הבלתי מנוצח".

נאסר סיפר שאנשי המודיעין עקבו אחר המתרחש בצד הישראלי לאחר צליחת צה"ל לגדה המערבית של תעלת סואץ באוקטובר 1973. הם איתרו את דיין,באזור בו צלח צה"ל את התעלה אחרי שלב הבלימה.

פגיעה במישרין בדיין נתפסה בקרב המצרים כהישג צבאי חסר תקדים, שיפגע קשות במורל העם בישראל ובכוחות צה"ל ואף היה משפיע על מהלך הלחימה בחזיתות הדרום והצפון. סאדאת הורה לחיל האוויר שלו לתקוף את המקום בפצצות כשהם ביצעו את המשימה, האלוף נאסר דיווח על כך לסאדאת שהמתין לראות את מותו של דיין, אך למחרת ראה צילום שדיין חי ושלם כשאש בוערת סביבו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר