הדאגה לגדול הדור

בגלל ההחמרה במצב מרן הרב שטיינמן: 'עטרת ישראל' ביטלה את החופשה

למרות שמדובר בשבת חנוכה בה נוהגים בחורי הישיבות לצאת למשפחותיהם, ראש ישיבת "עטרת ישראל" הורה על ביטולה של החופשה בשל ההחמרה במצבו של מרן הגראי"ל (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: שלומי כהן - פלאש 90)

ההחמרה במצב מרן הרב שטיינמן: חבר מועצת גדולי התורה של "דגל התורה" וראש ישיבת "עטרת ישראל" הגאון רבי ברוך מרדכי אזרחי, הורה ביום שישי לתלמידיו לשוב מהחופשה - זאת למרות שבת חנוכה.

ההוראה החריגה התקבלה בעקבות הדאגה הרבה בעולם היהודי במצבו של מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן. גורמים בישיבה סיפרו ל"כיכר השבת" כי הבחורים שנענו לבקשת הרב אזרחי, למדו במהלך השבת במשך שעות רצופות לרפואתו של מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן.

לדברי מקורביו, הגרב"מ אזרחי הורה לתלמידיו לקבל על עצמם קבלות טובות ברוחניות לרפואתו של מנהיג הדור, כשהוא כל העת מתעניין ועוקב אחר מצבו.

במקביל, וכפי שסוקר ב"כיכר השבת", בריכוזים החרדיים ברחבי הארץ נערכו בליל שבת עצרות תפילה לרפואת מנהיג היהדות החרדית.

בהיכל ישיבת פוניבז' נערכה בהוראת ראש הישיבה הגר"ג אדלשטיין תפילת רבים בליל שבת בהשתתפות אלפים מתושבי העיר ותלמידי הישיבה.

גם בבית הכנסת לדרמן, הורה מרן הגר"ח קניבסקי למקורבו רבי אליהו מן לומר פרקי תהילים לרפואת מרן לאחר תפילת שחרית.

בישיבת סלבודקה, עבר לפני התיבה הגאון רבי משה הלל הירש וקרא פרקי תהילים לאחר תפילת מעריב עם כל הציבור, זאת לבקשתו של ראש ישיבת סלבודקה הגאון רבי דב לנדו.

יצוין כי במניין שנערך במעונו של המשגיח הגאון רבי אברהם פולק, שם התפלל הבוקר ראש ישיבת סלבודקה בשל חולשתו, ערך הגר"ד לנדו "מי שבירך" לרבן של ישראל.

בחסידות אלכסנדר, ערך האדמו"ר "מי שברך" למרן הגראי"ל שטיינמן לאחר שעלה לתורה.

בבית המדרש "יוצאי ארחות תורה", במקום שיעור בין קבלת שבת למעריב, נאמרו תהלים לרפואת גדול הדור.

בבית מדרשו של הגאון רבי חיים פיינשטיין ברמת אלחנן בבני ברק עבר לפני התיבה מקורבו ותלמידו של מרן הגראי"ל הרב עזריאל מונק לאמירת תהלים בליל שבת לאחר התפילה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר