"לנהל משא ומתן על הכותל?"

הראשון לציון הגר"י יוסף: "להילחם ברפורמים בכל הכוח"

הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף התבטא במהלך שיעור שמסר בימי חג החנוכה כי אין לנהל משא ומתן על הכותל. "רפורמים זו תוצאה של ההשכלה", אמר, "צריך להילחם בהם בכל הכוח" (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
(תמונה: פלאש 90)

פרסום ראשון: בזמן שראשי המפלגות החרדיות ממתינים לפגישה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בנושא מתווה הכותל, קובע הראשון לציון והרב הראשי הגאון רבי יצחק יוסף כי אין לנהל אתם משא ומתן על הכותל הדרומי וכי יש להלחם ברפורמים בכל הכוח.

במהלך שיעור שמסר בימים האחרונים, ימי חג החנוכה, התייחס הרב הראשי לרפורמים ולמתווה הכותל ואמר: "יש מיליון וחצי יהודים - היום - באמריקה שהם רפורמים, רפורמים זו תוצאה של ההשכלה".

"יש להתפשר איתם בכלל? יש בכלל לדון איתם משא ומתן? הכותל הדרומי לא הדרומי, אין בכלל משא ומתן איתם, צריך להילחם בהם בכל הכוח", קובע הראשון לציון.

כפי שדווח ב"כיכר השבת", ראשי המפלגות החרדיות, אריה דרעי, יעקב ליצמן ומשה גפני, ממתינים לפגישה עם ראש המשלה בנימין נתניהו בנושא מתווה הכותל.

יו"ר ש"ס השר אריה דרעי צפוי לדרוש מראש הממשלה לקדם את "חוק הכותל", שנחשף ב"כיכר השבת", שנועד להסדיר את מעמדו של הכותל המערבי, וכן, לדרוש שהיועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט יצרף את הצעת החוק לתשובת המדינה בעתירה שנידונה בימים אלו בבג"ץ על מתווה הכותל, שאושר בממשלה ולא מיושם בלחץ המפלגות החרדיות שדורשות מתווה חדש שלא יכיר ברפורמים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר