"הראש בעננים"

מה עובר על יניב בן משיח?

ניתן היה לצפות מזמר בולט ומוביל בציבור החרדי המופיע בחתונות ושמחות, שימצא דרכים יותר מקובלות וכשרות להביע שמחה ואושר מאשר שתייה עד אובדן חושים (טור ביקורת)

ר. פרייפלד | כיכר השבת |
(צילום מסך יוטיוב)

קליפ חדש של יניב בן משיח לסינגל "הראש בעננים" מהאלבום הבא שלו, מביא אל המסך הרבה אורות קולות וברקים שמתמזגים אל ביצוע צעקני ועשוי בחובבנות מביכה שנשמע, נראה ומרגיש כמו פיגוע תרבותי ממדרגה ראשונה.

מצפיה ראשונית בקליפ קשה להתרשם לעומק ולנתח את מרכיבי האסון החזותי והווקאלי הזה לגופם, והזעזוע שהוא מותיר בלב הצופה נובע יותר מהפן הויזואלי והחוויתי מאשר הפן הטקסטואלי והמהותי. הטעם שנותר בפה הוא די נוראי אך קצת מבולבל ומסוכם פחות או יותר כ"מה זה לעזעזל הזוועה הזאת?".

טעימה שניה ומיותרת מ'האיום האיום הזה' מגלה לנו תוכן באמת בעייתי ומופרך כשמדובר בזמר הפונה אל הציבור הדתי- חרדי ומגדיר את עצמו כחלק ממנו.

"הנה בא הסוף שבוע וכל החברים, תמיד יושבים קבוע". הטראנס המזרחי מתחיל, והמילים מרצדות במסך על רקע מנורות ואורות שנותנים אווירה של מוטלים זולים ובתי קזינו יותר מאשר שולחן שבת ובית חגיגי, מקום הבילוי האולטימטיבי ל'סוף השבוע' היהודי. בום, בום, בום.

"תמזוג כוסית ראשונה נעשה כולם לחיים,
בכוסית השנייה נהיה כמו משפחה,
אז תבוא תביא חיבוק, השמחה תבוא בדוק עד אליך.
הראש בעננים הלב רק מסתחרר,
תתן לעצמך פשוט להשתחרר,
וכל הלילה רק תהיה כאן מאושר,
כי כל מה שקורה כבר לא יחזור מחר!

סיכום קצר: תשתה. תשתה עוד. תתמסטל ויהיה צחוקים. נו 'תשתחרר על החיים שלך' כי חיים רק פעם אחת. בום! בום!

הקליפ "הראש בעננים" של יניב בן משיח

מרמת המצלול והטקסט ניתן להסיק כי לא הושקעה מחשבה מיוחדת בכתיבת השיר, שארכה מן הסתם לא יותר מכדקה או שתיים והיא מעלה חשד סביר כי המילים עצמן משקפות את המצב בו הן נכתבו, כלומר תחת 'כוסית אחת או שתיים' לפחות.

ניתן היה לצפות מזמר בולט ומוביל בציבור החרדי (או לפחות בחלק ממנו בהתחשב בתמונתו עם כובע וחליפה שצורפה לשיר) המופיע בחתונות ושמחות, שימצא דרכים יותר מקובלות וכשרות להביע שמחה ואושר מאשר שתייה עד אובדן חושים כדי להיות עם "הראש בעננים".

"נגמר הסוף שבוע וכולם כבר שבוזים," מודיע יניב שכפי הנראה בשלב הזה היה תחת השפעה מתקדמת של אדי האלכוהול, כי אחרת אין הסבר לרצף משפטים חסרי קשר הגיוני שמגיע בהמשך: "חולמים על ים ורוח תיקח הכל כבר בקלות, כי החיים הם זכות, גם ליניב מגיע."

אם ניתן היה לבודד את המנגינה והעיבוד המוזיקלי משאר המרכיבים אולי היה אפשר להציל פיסת ביצוע נורמלי ואף נעים לאוזן עבור חובבי הז'אנר. אך האווירה הלקוחה מתרבות זרה כ"כ, המילים והגרפיקה הרדודים מבחינה מקצועית ומוסרית כאחד לא מאפשרים להתנתק מהתחושות הקשות ומהאסוציאציות הבעייתיות שהקליפ הזה מעורר.

יניב, הראש שלך בעננים. מומלץ שתרד לקרקע.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר