צפו בראיון מיוחד

השופטת החרדית הראשונה: "אפשר ללכת עם פאה, להיות 'פרומער' - ולהצליח"

ליפא שמלצר פגש לראיון מיוחד את השופטת החרדית הראשונה בניו יורק, רוחי פרייר: "אתם יכולים ללכת עם כיפה, עם פאות, עם קפוטא ושטריימל או אשה עם שמלה ארוכה ופאה - ולהצליח בלא צורך לוותר על מאומה מהאידישקייט שלכם" (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: Forverts / יוטיוב)

הסרטון בו שר אמן המוזיקה החסידית ליפא שמלצר את ההמנון האמריקני במהלך מינויה של הגברת החרדית רוחי פרייער לשופטת בארה"ב, עורר הדים ברשתות החברתיות על קידוש השם, כאשר אשה חרדית, אם למשפחה וסבתא לנכדים ולנכדות, פרצה את תקרת הזכוכית והפכה לבעלת מעמד בכיר.

בראיון שערך איתה הזמר החסידי ליפא שמלצר לאחר מינויה, מספר שמלצר על ההתרגשות הרבה בשל היום ההיסטורי והתהליך בו הפכה אשה חרדית מן המניין לשופטת - דבר שאין להקל בו ראש על פריצת הדרך העצומה.

פרייער אומרת באידיש כי "כדאי שהציבור יידע שניתן להישאר 'פרומער' ולהקפיד על קלה כבחמורה ובמקביל ללמוד ולהשכיל ולהתפתח. אתם יכולים ללכת עם כיפה, עם פאות, עם קפוטא ושטריימל או אשה עם שמלה ארוכה ופאה - ולהצליח בלא צורך לוותר על מאומה מהאידישקייט שלכם".

"הקדוש ברוך הוא נותן לכם הצלחה ואתם צריכים לשמור על עצמכם. על הדרך שלכם. בלי לוותר או להתפשר" מוסיפה פרייער ומספרת באריכות על תהליך הלמידה רב השנים ועל הצורך לשלב בין חיי המשפחה ללימודים. בהמשך, היא מספרת בהרחבה על ארגון החסד "הצלה לנשים" שהקימה וייסדה ובכוונתה להמשיך לפתח.

(מקור)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר