המספרים המסוכנים

כמה אתם מסכנים את חייכם תוך כדי נהיגה?

מחקר חדש חושף את המספרים הסטטיסטיים של הסיכון לתאונה כאשר עושים דברים נוספים מלבד נהיגה והמספרים מלחיצים. כמה מסוכן לאכול, לדבר או לשלוח הודעה? (רכב)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

השימוש בטלפונים סלולריים נחשב כיום לאחד הגורמים המרכזיים לתאונות, אבל עד עכשיו לא היו נתונים סטטסטיים ברורים לגבי מידת הסיכון המדויקת שלו. דו"ח חדש של מכון המחקר ההולנדי SWOV, המקיים שיתוף פעולה עם "מכון רן נאור לקידום חקר בטיחות בדרכים" שהוא גוף המחקר של עמותת "אור ירוק", מאפשר לדעת כמה כל פעולה שאנחנו עושים ברכב, מלבד הנהיגה, מגדילה את הסיכון לתאונת דרכים והמספרים מלחיצים.

הפעולה המסוכנת ביותר לפי החוקרים ההולנדים היא הקלדת מספר טלפון: היא מעלה את הסיכון שתהיה מעורבים בתאונת דרכים פי 12.2. כתיבה, קריאה ושליחה של הודעה מגדילות את הסיכוי לתאונה הרבה פחות, רק פי 6.1. חיפוש הטלפון בסביבת הנהג ושליפתו מהכיס או מהתיק יגדילו את הסיכוי שתסיימו את הנסיעה במיון במקרה הטוב, פי 4.8. גלישה באינטרנט מגדילה את הסיכוי פי 2.7, ושיחה בטלפון — אף שבניגוד לשאר הפעילויות, כשהיא מתבצעת באמצעות דיבורית היא חוקית — יוצרת הסחת דעת ומגדילה את הסיכוי פי 2.2.

ההולנדים דירגו את המסוכנות של כמה פעולות נוספות שנהגים נוטים לבצע בזמן נסיעה. קריאה וכתיבה תוך כדי נהיגה מגדילות את הסיכוי לתאונה פי 9.9, לקיחת חפצים, כמו למשל מתא הכפפות, פי 9.1, והפניית מבט לעצמים שמחוץ לרכב, או לעבר שלטים, פי 7.1.

אכילה או שתייה מאחורי ההגה מגדילות את הסיכוי שתהיו מעורבים בתאונה פי 1.8. מי שנוהג להתגלח באוטו בדרך לעבודה ומי שמתאפרת, יש להם סיכוי גבוה פי 1.4.

החוק כיום קובע כי אפילו אחיזת מכשיר סלולר ביד תוך כדי נהיגה היא עילה לדו"ח. החוק אמנם לא מתייחס לאחיזה של חפצים שונים אך על פי החוק היבש הנהג מחויב להחזיק את ההגה בשני ידיו במהלך הנהיגה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר