הנוסעים יסבלו

ביום רביעי: שביתה בחברת 'אגד' בירושלים

בהסדרות הודיעו כי ביום רביעי הקרוב תושבת חברת אגד בירושלים לשביתת מחאה בת יום אחד במחאה על קיצוץ בשכר הנהגים. בהסתדרות טוענים שהמדינה גוררת רגליים (חדשות)

אוטובוס אגד. ארכיון (צילום: מרים אלסטר - פלאש 90)

נראה שההבנות שהושגו לפני מעט יותר מחודש בין האוצר ההסתדרות וחברת אגד כבר לא תקפות. בהודעה שפורסמה בצהריים (שני) הודיעה ההסתדרות כי ביום רביעי הקרוב תושבת כליל תנועת האוטובוסים של חברת אגד באזור ירושלים, לשביתת אזהרה שתימשך יום אחד.

בהסתדרות אומרים כי כל מה שסוכם לפני כחודש וחצי בין ההסתדרות והאוצר על שכרם של עובדי אגד לא מיושם. לטענת ההסתדרות. אגד קיצצה שישה אחוזים וחצי משכר הפרמיות של הנהגים בירושלים וכי המשא ומתן שהיה אמור להתקדם נתקע ולא מתקדם. עוד אומרים בהסתדרות כי מי שתוקע את המשא ומתן וגורר רגליים כהגדרתם זו המדינה שאינה מתמידה בשיחות.

נציין כי בחודש שעבר נמנעה השבתת החברה לאחר שמשרד האוצר וההסתדרות הגיעו להבנות בנושא המשבר בחברת אגד, על פי ההבנות שהושגו אז משרד האוצר יעביר לאגד כ-150 מיליון שקלים להבטחת משכורות העובדים בחודשים הקרובים.

עוד הוחלט על צעדים בוני אמון בהם, מתן שי לעובדים , וכניסה למשא ומתן אינטנסיבי שייארך כחודש, במסגרות ייחתם הסכם כולל בחברה בראשותם של מנכ"ל האוצר, יו"ר ההסתדרות ויו"ר אגד.

בהודעת ההתסדרות היום (שני) נאמר: "שביתת האזהרה מגיעה בעקבות התנהלותה של הנהלת אגד שפוגעת השכם וערב בציבור הנהגים, במעמדם ובזכויותיהם וכן בשל גרירת רגליים של המדינה והתרשלותה בשמירה על בטחונה וקיומה של אגד כחברת ההסעות החשובה בישראל".

יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, מסר: "אגד נמצאת על סף תהום. בלתי נתפס שלחברה שקיימת מזה למעלה משמונים שנה ומסיעה את הציבור עוד מלפני קום המדינה נותנים להתפורר ופוגעים בנהגיה, אשר מבצעים את מלאכתם נאמנה תוך שמירה על מקצועיות, ביטחון ובטיחות הנוסעים. צר לי שבמקום לחזק את ציבור הנהגים עושים את ההיפך".

יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי, הוסיף: "אנחנו ניצבים בפני מחדל שעלול למוטט את אגד, חברה בעלת מסורת מפוארת ורבת שנים. אני מקווה מאוד שהמדינה והנהלת החברה יבינו ויפה שעת אחת קודם שיש להם אחריות לא רק לביטחון התעסוקתי של הנהגים אלא גם למאות אלפי הישראלים שמשתמשים בשירותיה של אגד מדי יום".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר