שינוי מהותי?

"חוק הפייסבוק" אושר בקריאה ראשונה

"חוק הפייסבוק" שנועד לחייב את הרשתות החברתיות, במקרים מסוימים ועל פי ביהמ"ש להסיר פוסטים שפוגעים בביטחון המדינה או באדם, אושר בקריאה ראשונה (דיגיטל)

(צילום: סופי גורדון, פלאש 90)

"חוק הפייסבוק" של שרת המשפטים איילת שקד והשר לביטחון פנים גלעד ארדן, עבר הבוקר (שלישי) בקריאה ראשונה בכנסת.

על פי הצעת החוק בית המשפט לעניינים מנהליים יהיה רשאי, לבקשת המדינה, לתת צו לספקית אינטרנט כדוגמת פייסבוק או גוגל להסרת תכנים מסיתים מהרשת.

צו שכזה יוכל להינתן במידה ומדובר בפרסום אשר מהווה עבירה פלילית וכאשר ישנו סיכון ממשי לביטחונו של אדם, לביטחון הציבור או לביטחונה של המדינה.

שרת המשפטים, איילת שקד מסרה עם אישור החוק לקריאה ראשונה: "אני שמחה להמשיך ולקדם חוק בעל חשיבות כה רבה במאבק כנגד ההסתה ברשת, הסתה שתוצאותיה הרסניות ומסוכנות.

שיתוף הפעולה עם הרשתות החברתיות יסייע בצמצום הפרסומים המסיתים העולים מדי יום לרשת ויעביר מסר חברתי ברור כי לא נהיה סובלנים לקריאות לאלימות, גם אם הן נכתבות במקלדות ומופיעות "רק" על גבי מסכים. מכיוון שמילה אחת יכולה להפוך חיים למוות".

השר לביטחון פנים גלעד ארדן אמר: "למרות שההסתה מובילה לטרור, עדיין פייסבוק וחברות האינטרנט אינן נענות לכל פניות המשטרה להסיר תכנים מסיתים ולעיתים נדרש זמן רב עד להסרת התוכן המסית. לכן, החוק החדש הכרחי כדי לתת לנו את הכלים לפעול מיידית להסרת תכנים שעלולים לגרום למעשי טרור ורצח".

השבוע לראשונה נחסמו דפי הפייסבוק של הארגונים "הפלג הצפוני" של התנועה האסלאמית וה"מוראביטאת אלאקצא" שהסיתו נגד ישראל. הדפים נחסמו בשיתוף פעולה של המשטרה והמשרד לביטחון פנים וייתכן כי מדובר בהבנה של הרשת החברתית כי מוטב לה לשתף פעולה עם רשויות החוק במקרים מסוג זה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר