הלחנים הגדולים

קומזיץ מיוחד במערבא עם הרב ברוך צ'ייט • צפו

הרב ברוך צ'ייט שעומד מאחורי כמה מהלחנים הגדולים ביותר במוזיקה היהודית קיים קומזיץ מיוחד בישיבת מערבא שהוא עומד בראשה. האירוע שודר בתכניתו של מנחם טוקר (מוזיקה)

ראש ישיבת מערבא, הרב ברוך צ'ייט (צילום: אליה כלאתי)

אירוע קומזיץ מיוחד התקיים בחנוכה בישיבת מערבא בשיתוף עם רדיו קול חי ותכניתו של מנחם טוקר ובהשתתפות תלמידי הישיבה ורבניה.

ישיבת מערבא נחשבת לישיבה ייחודית המשלבת בין יראת שמים ואווירה תורנית מעמיקה לבין לימודים כללים ברמה גבוהה. מדובר במפעל חייו של הרב ברוך צ'ייט שהקים את הישיבה לפני כ-30 שנה ומאז שומר עליה בפסגת הישיבות התיכוניות החרדיות.

מלבד היותו מחנך שתחת ידו עברו כבר אלפי תלמידים, הרב צ'ייט הוא אחד מעמודי התווך של המוזיקה היהודית של ה-50 השנים האחרונות. לצדו של ר' שלמה קרליבך הוא הלחין כמה מהלחנים הידועים והמוכרים ביותר בעולם היהודי כ"מי האיש" ו"כל העולם כולו" שמושרים בכל מקום בו יש יהודי בעולם.

בקומזיץ המיוחד שהתקיים בחנוכה בישיבה ניתן היה לראות את השילוב הייחודי שבין המוזיקה האיכותית כשהמקהלה והלהקה מורכבים מתלמידי הישיבה לצד סיום המסכת שנערך על ידי התלמידים והאווירה התורנית והמכובדת של התלמידים.

הרב ברוך צ'ייט ביצע יחד עם התלמידים את מיטב לחניו האהובים וניכר היה שהוא נהנה להנחיל לתלמידים את דמות המוזיקאי היהודי התורני שיודע את חשיבות הניגון וגם את קדושתו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר