"יהודי פשוט, צדיק נסתר"

הרב יחיאל אילוז - דיין הגיור שנורה בחיפה; מצבו בינוני

הרב יחיאל אילוז, בן 48, תושב מגדל העמק - הוא דיין בית הדין לגיור בחיפה שנורה הבוקר בחיפה ונפצע באורח בינוני. טוען רבני, בן 45, נורה דקות לאחר מכן - ונרצח (חדשות, חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
זירת הרצח ((צילום: אפי שנפר, תיעוד מבצעי מד"א))

הרב יחיאל אילוז (48) הוא הרב הבכיר שנורה הבוקר (שלישי) בחיפה ונפצע באורח בינוני. הרב אילוז, תושב מגדל העמק, משמש כדיין בבית הדין לגיור בעיר חיפה.

לאחר טיפול ראשוני בזירת הירי הוא הובהל לבית החולים רמב"ם. טרם ברורה זהותו של היורה ולפי חלק מהעדויות מדובר באישה שירתה ונמלטה.

על פי חקירה הראשונית, היורה ירה בגבו של הרב יחיאל אילוז ופצע אותו באורח בינוני, דקות לאחר מכן התרחש אירוע ירי נוסף, הפעם לעבר טוען רבני, בן 45, שנורה ונרצח.

כוחות המשטרה ממשיכים במצוד נרחב אחר היורה בסיוע מסוק שחג באוויר.

בנו, נתנאל, סיפר בשיחה עם ynet על אביו: "מדובר באדם צדיק שאין לו שום קשר לאנשים כאלה. הוא יושב בפינה שלו ולומד וכשצריך לעשות את העבודה הוא עושה אותה בתמימות פשוטה. כל היום וכל הזמן הוא לומד תורה. הוא אף פעם לא מדבר על איך המשרד שלו בדיינות נראה ואיך המשרד שלו בכולל".

הבן מצטרף להערכות כי ככל הנראה מדובר בטעות בזיהוי ואמר: "רוב הסיכויים שמדובר בטעות בזיהוי. הוא אפילו מתבייש לפרסם את זה שהוא עוסק בגיור. יהודי פשוט, צדיק נסתר".

בן משפחה אחר הוסיף: "הוא נסע עם הבת שלו, שהייתה איתו ברכבת. הוא ירד מהרכבת ומשם הלך לעבודה, לבית הדין. הבת שלו הלכה ללימודים שלה בסמינר פה בחיפה והיא עוד שמעה את היריות, אבל לא ידעה שזה קשור אליו. ביציאה מהרכבת ירו בו - ירייה אחת ברגל ובבטן התחתונה ואחת ביד".

לדבריו: "הרב אילוז אדם שקט מטבעו, ביישן, מעולם לא התווכח עם אף אחד בעולם, גם לא עם הילדים שלו". גם קרוב המשפחה בטוח כי מדובר בטעות בזיהוי: "הוא לא עמד בחזית מול אף אחד בעולם. צריך להגן על הדיינים".

מירי אדרי, עדת ראייה לירי ברב אילוז, סיפרה: "נדהמתי לראות אדם יורה בגב של מישהו אחר, והפצוע נפל על הגב. היורה כיוון אפילו עליי את האקדח, ואני חושבת שהוא גם ירה כדור אחד עליי, אבל הוא פספס ופגע במכונית שלי". לדבריה, הדיין הפצוע צרח "ירו בי, ירו בי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר