מאות אלפים יסבלו

שביתה כללית ב'אגד': אין אוטובוסים בירושלים

ההסתדרות הודיעה אמש כי בשל חוסר הסכמה במשא ומתן בין חברת אגד למשרד האוצר תשבית חברת התחבורה הציבורית את כל קוויה בירושלים רבתי ליממה (תחבורה ציבורית)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
חניון אגד סגור (צילום: ב.ל)

חברת אגד הודיעה כי תשבית היום (רביעי) את כל קווי אגד באזור ירושלים רבתי זאת לאחר שבשיחות שנערכו אתמול בין הנהלת החברה ונציגי משרד האוצר לא הגיעו הצדדים להסכמות על הסכומים אותם דורשת החברה שוב ושוב מקופת המדינה כ"פיצוי" על כך שיש לחברה מתחרים.

ההסתדרות הודיעה כי השביתה באגד בכל אזור ירושלים רבתי תתקיים כמתוכנן החל מהשעה 05:00 בבוקר. השביתה היא שביתת אזהרה בת יממה.

מאות אלפי הנוסעים בירושלים יאלצו למצוא לעצמם פתרונות תחבורה אחרים, התלמידים לא יוכלו להגיע למוסדות הלימוד והוריהם לא יוכלו להגיע למקומות העבודה והלימוד. המשמעות הנוספת: התחנה המרכזית סגורה והאוטובוסים לא יכולים להיכנס ולאסוף את הנוסעים לרחבי הארץ.

דובר אגד, רון רטנר אומר הבוקר: "לאור העובדה שהנהגים השכירים השובתים בירושלים נעלו את התחנה המרכזית בבירה וחסמו את דרכי הגישה אליה ברכבים פרטיים, אוטובוסים שפורקו, מנעולים, שרשראות ועוד, נגרמו הבוקר שיבושים קשים בפעילות התחבורה הציבורית לירושלים וממנה. האוטובוסים הבינעירוניים נאלצים להוריד את הנוסעים ברחוב יפו ושבים ריקים לנקודות המוצא שלהם מבלי יכולת להיכנס לתחנה ולקלוט נוסעים לכל רחבי הארץ".

רטנר מסר כי הנהלת אגד תפנה הבוקר למשטרת ישראל בבקשה לסייע בפריצת הדרכים אל התחנה וממנה כדי לאפשר לנהגים חלופיים, שגויסו במיוחד, להפעיל את קווי השירות הבינעירוניים מירושלים ואליה. "הנהלת אגד עושה מאמץ להשיב את השירות לסדרו ומתנצלת בפני הנוסעים על אי הנוחות שנוצרה. במקביל, אנו קוראים לנהגים לחדול לאלתר מהשביתה ולשוב באופן מיידי לעבודה סדירה ולהימנע מהפגיעה הקשה והמיותרת בציבור הנוסעים", מסר רטנר.

מההסתדרות נמסר: "אגד נמצאת על סף תהום. לא ייתכן שלחברה בעלת מסורת מפוארת בת למעלה משמונים שנה נותנים להתפורר, תוך הפקרת נהגיה המסורים והנאמנים ותוך פגיעה בציבור הנוסעים".

כזכור, בוטלה השביתה שהייתה אמורה להיות לפני כחודשיים, על פי הודעת ההסתדרות דאז, במסגרת ההבנות סוכם כי משרד האוצר יעביר סכום של כ-150 מיליון ש"ח להבטחת משכורות העובדים בחודשים הקרובים. כמו כן, הצדדים סיכמו על צעדים בוני אמון, בהם: מתן שי לחג לעובדים וכניסה למשא ומתן אינטנסיבי בן חודש ימים, שבמסגרתו ייחתם הסכם כולל בחברת אגד בראשותם של מנכ"ל האוצר, יו"ר ההסתדרות ויו"ר אגד. הסכם שבסופו של דבר עדיין לא נחתם ולכן השביתה שנקבעה היום.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר