חוסכים ומשקיעים

77% מההורים הכפילו את החיסכון לילדיהם

נתונים ראשוניים של תכנית החיסכון של הביטוח לאומי עבור הילדים: 69% מהציבור מעדיף לחסוך בקופות הגמל ולא בבנקים. 77% מההורים הוסיפו 50 שקל לחיסכון (כלכלה)

(צילום: שאטרסטוק)

לא מאמינים בבנקים? נתונים מעניינים פורסמו היום בנוגע להחלטות ההורים על תוכנית חיסכון לכל ילד, במסגרתה מפקידה המדינה 50 שקלים, בנוסף לקצבת הילדים, עבור חיסכון עתידי לילדי ישראל, כך שבהגיעם לגיל 18 יוכלו להתחיל את החיים עם סכום חיסכון בסיסי.

ההרשמה לתוכנית החלה לפני כחודש באתר הביטוח הלאומי, ולפי נתונים עדכניים שפורסמו הבוקר (ד') ב"ידיעות אחרונות" הוריהם של כ־818 אלף זכאים (ילדים שמקבלים קצבה) כבר מימשו את הזכות שלהם לבחור באיזה אופן ייחסך הכסף שמפקידה עבורם המדינה. מספרם הכולל של הזכאים עומד על כ־2.7 מיליון ילדים המקבלים קצבת ילדים, כלומר תוך כחודש כ־30% בחרו בחיסכון עבור ילדיהם.

מתוך אלו שכבר בחרו בחיסכון, יש רוב מוחלט לטובת חיסכון בקופות הגמל, כאשר 566 אלף בתי אב (69% מהבוחרים) החליטו להפקיד את הכספים בהן. לעומתם כ־252 אלף משפחות בחרו להפקיד את כספי החיסכון בפיקדון בנקאי. קופות הגמל מציעות מספר מסלולי השקעה עם רמות סיכון שונות, בעוד שבבנקים יש אפשרויות להפקדת כספים לפיקדונות עם הצמדות שונות.

נתון נוסף מעניין הוא מספר המשפחות שבחרו להוסיף 50 שקלים נוספים לחיסכון מתוך קצבת הילדים, כך שמדי חודש ייחסכו לילדיהם סכום כפול של 100 שקלים, מה שצפוי להכפיל (לפחות) גם את סכום החיסכון הכולל עם הגיעו לגיל שמאפשר לפתוח את החיסכון. כ־630 אלף בחרו להעניק את התוספת של 50 השקלים ומדובר ב־77% מתוך אלו שכבר בחרו חיסכון עבור ילדיהם.

במסגרת התוכנית צפויה המדינה לבצע גם הפקדות רטרואקטיביות עבור ילדים על החודשים מאי 2015 עד דצמבר 2016 בהתאם להסכמים הקואליציוניים. כספים אלו יופקדו בחשבון החיסכון שבו בחרו הורי הילדים. עם הגיעו של הילד לגיל 18 הוא צפוי לקבל מהמדינה מענק נוסף לחשבון בסך 500 שקל. אם יבחר להשאיר את החיסכון סגור עד גיל 21 הוא יקבל מענק של 500 שקלים נוספים.

אפשרות הבחירה במסלול החיסכון תינתן להורים שכבר מקבלים את קצבת הילדים עד לתחילת יוני השנה, כאשר אם לא יבחרו במסלול מועדף, יועברו הכספים לחיסכון במסלול שמוגדר כברירת מחדל עבורם. לפי החלטת משרד האוצר, עבור ילדים מתחת לגיל 15 במסלול זה מוגדרת ההשקעה בקופת גמל ואילו לילדים מעל גיל זה, ברירת המחדל היא הפיקדון הבנקאי.

מרבית בתי ההשקעות הפעילים בשוק בחרו להשתתף במכרז של האוצר למתן שירותים בחיסכון לכל ילד, כאשר כל אחד מהם מפעיל מספר מסלולי השקעה שהניבו תשואות שונות לאורך השנים האחרונות. במסגרת התכנית נבחרו גם בתי השקעות שפועלים על פי ההלכה ונמנעים מהשקעה במקומות מחללי שבת או הפועלים שלא במסגרת ההלכה בתחום הריבית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר