הסכם דרמטי עם סין

26 אלף פועלי בנין יגיעו מסין לעבוד בישראל

האצת הבניה בישראל לא משפיעה בשלב זה על מחירי הדיור, אך דורשת כוח עבודה זול ויעיל. זו הסיבה למשא ומתן הממושך שנוהל עם סין בנושא, בסיומו נחתם הסכם משמעותי (כלכלה)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: shutterstock)

ממשלות ישראל וסין חתמו על הסכם להעסקת עובדים זרים בענף הבניין בישראל, בתום משא ומתן ממושך שנמשך 5 שנים. בשלב ראשון ייקלטו פה 6,000 פועלי בניין מסין, כשהכוונה היא להגיע ל-20,000 בהמשך - כך על פי ההסכם.

משלחת מטעם ממשלת ישראל השוהה בימים אלה בסין, הכוללת את נציגי משרדי השיכון, המשפטים הבינוי, החוץ ועוד, שקדה בימים ובחודשים האחרונים על הפרטים האחרונים עד לחתימה על ההסכם.

כבר בשנת 2011, על רקע משבר הדיור שהתפתח, החלו ניסיונות הממשלה לקדם הסכמים עם סין לשם האצת הבנייה, בהתאמה להחלטת ממשלה כי קליטת עובדים זרים תתאפשר רק תחת הסכם עם מדינת האם שיאפשר פיקוח ובקרה לצורך שמירה על זכויות העובדים.

ההסכם עם סין הוא לא הראשון, אך המשמעותי ביותר. במהלך השנים האחרונות נחתמו הסכמים גם עם רומניה, בולגריה, אוקראינה ומולדובה בענף הבניין, עם תאילנד בענף החקלאות ועם נפאל בענף העסקת המטפלים הסיעודיים.

שר הפנים ויו"ר ש"ס, אריה דרעי, שיבח את ההסכם: "תקופה ארוכה אנו נמצאים במשא ומתן עם ממשלת לסין והחתימה על ההסכם מהווה קפיצת מדרגה משמעותית בכל ענף הבניין ויסייע בפיקוח ובליווי העסקת עובדי הבניין מסין אך מעל הכל תם הפרק העגום של גביית דמי תיווך לא הגיוניים ממי שמגיע לעבוד בישראל", אמר דרעי.

גם ברשות האוכלוסין וההגירה הבהירו, כי ההסכם הנוכחי עם סין הוא ציון דרך משמעותי, מאחר וכיום מועסקים אלפי עובדי בנין מסין באופן לא מוסדר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר