פרשת החייל היורה

נתניהו: אני תומך במתן חנינה לאלאור אזריה

ראש הממשלה התייחס הערב להרשעתו של אלאור אזריה והביע תמיכה במתן חנינה לאזריה. "זהו יום קשה וכואב לכולנו – בראש ובראשונה לאלאור ולמשפחתו ולחיילי צה"ל" (בארץ)

ארכיון: ראש הממשלה בנימין נתניהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש90)

גוברים הקולות להענקת חנינה לחייל היורה מחברון אלאור אזריה ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הערב (רביעי) להרשעתו של אלאור אזריה ובהודעה שפרסם בעמוד הפייסבוק שלו כתב כי הוא בעד מתן חנינה לאלאור אזריה.

בהמשך הודעתו התייחס ראש הממשלה לקולות נגד הרשעתו של אזריה וכתב: "זהו יום קשה וכואב לכולנו – בראש ובראשונה לאלאור ולמשפחתו, לחיילי צה"ל, לאזרחים רבים ולהורים של חיילינו, ואני בתוכם. אני קורא לכל אזרחי ישראל לנהוג באחריות כלפי צה"ל, מפקדיו והרמטכ"ל. יש לנו צבא אחד שהוא בסיס לקיומנו. חיילי צה"ל הם הבנים והבנות שלנו, והם חייבים להישאר מעל לכל מחלוקת.

מוקדם יותר היום הרשיע בית הדין הצבאי את החייל אלאור אזריה בהריגת המחבל בחברון. אזריה הורשע כי ירה במחבל שביצע פיגוע דקירה לאחר שנוטרל והביא למותו.

בעקבות דבריו של ראש הממשלה, יו"ר מפלגת מרצ, ח"כ זהבה גלאון, תקפה הערב (רביעי) את נתניהו ואמרה כי "ראש הממשלה מגבה את הצבא ביד אחת ובשנייה נותן אישור מלא להשתלחות בו. החטא הקדמון של נתניהו היה הטלפון למשפחת אזריה, ועכשיו מגיע הזלזול המוחלט בהליך המשפטי". עוד כתבה כי "אי אפשר להתפלא מהאלימות וההסתה שראינו היום נגד הרמטכ"ל אחרי הרוח הגבית שהעניק להן ראש הממשלה בעצמו".

בתוך כך, בסקר שנערך על ידי הסוקר מנו גבע ופורסם בחדשות 2 הערב עולה כי 36% מהציבור מסכימים עם החלטת השופטים להרשעת אזריה בהריגה; 51% אינם מסכימים. שני שליש 67% מהנשאלים היו רוצים לראות את אלאור אזריה מקבל חנינה; 19% סבורים שלא צריך לחון אותו.

באשר להתבטאותו של הרמטכ"ל רא"ל איזנקוט אתמול, בין היתר שגבר בן 18 הוא חייל ולא הילד של כולנו: 38% מהציבור מסכימים עם האמירה 52% לא מסכימים עם האמירה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר