יממה מהרשעת אזריה

המפקד שהעיד נגד החייל היורה ומפקד שהורה לירות בפלסטיני כפות - קיבלו קידום

יממה לאחר הרשעת אלאור אזריה, סא"ל דוד שפירא שהעיד נגד החייל היורה, קודם בתפקיד בצה"ל. במקביל, קודם גם הקצין שהורשע בפרשת הירי בפלסטיני בנעלין (חדשות, בארץ)

ישראל שפירא | כיכר השבת |

שני קידומים בעלי עניין נרשמים הערב (חמישי) בצמרת צה"ל. בסיכום דיון שיבוצים (דש"ב) שפורסם היום, הופיעו שני קצינים שהוחלט על קידומם. האחד הוא סא"ל דוד שפירא, והשני הוא סא"ל עמרי בורברג. שפירא קודם לתפקיד מפקד קורס קצינים גפן ואילו בורברג קודם למכללה לפיקוד טקטי.

סא"ל בורברג היה מעורב בפרשת הירי בנעלין. כזכור, בשנת 2008 תועד חייל צה"ל על ידי צלמת מארגון "בצלם" כשהוא יורה כדור גומי לעבר פלסטיני כפות. הכדור פגע בקרקע ליד רגליו של הפלשתיני שנפצע מנתז. סא"ל עמרי בורברג, מפקד הגדוד של החייל, ניהל דין ודברים עם הפלשתיני ואיים עליו כי יירה בו כדור גומי. החייל, לטענתו, הבין כי קיבל הוראה לירות בפלשתיני.

הירי בנעלין (צילום: בצלם)

נגד המג"ד סא"ל עמרי בורברג והחייל הוגש כתב אישום שייחס להם עבירה של התנהגות שאינה הולמת. בורברג הועבר מתפקיד המג"ד לתפקיד קצין אג"ם בצאלים.

סא"ל בורברג בבית המשפט (צילום: עופר עמרם)

סגן-אלוף דוד שפירא שקודם היום גם כן, היה אחד העדים המרכזיים בפרשת אלאור אזריה שהורשע אתמול בהריגת מחבל מנוטרל.

בעדותו בבית הדין הצבאי אמר שפירא שהיה מפקד הגדוד בו שירת אזריה, כי זוהו אצל אזריה סימני מצוקה ולחץ עוד לפני האירוע בו בוצע הירי. "אבא של אלאור התקשר אלי וסיפר לי ש'ירד לאלאור החיוך מהפנים', לפי מה שהבנתי זה מהלחץ שיש לו מכניסתו לתפקיד חובש פלוגתי, ומזה שהוא גם קשר".

סא"ל דוד שפירא בבית הדין (צילום: מוטי קמחי, ynet)

שפירא סיפר כי בשיחה עם מפקד הפלוגה שמע כי אזריה ירה במחבל שלא מתוך תחושת סכנה. "לפי מה שהמ"פ תיאר לי הוא שאל את אלאור למה ירה, והוא ענה - הוא מחבל, הוא צריך למות".

מנגד ציין המג"ד, כי בשיחה איתו, גרסתו של אזריה כבר היתה שונה: "שעה וחצי אחרי, דיברתי איתו. הוא אמר לי שירה בגלל שראה את את המחבל זז וקרוב לסכין. שאלתי אותו למה הוא לא בעט בסכין, הוא אמר שחש סכנה". המג"ד הבהיר כי כבר באותו רגע הבהיר לאזריה כי האמון שלו בגרסה זו נמוך - וכי הוא חושש שהוא משקר. לדבריו, אזריה שתק ולא הגיב להאשמה.

סא"ל דוד שפירא בכניסה לבית הדין (צילום: מוטי קמחי, ynet)

עוד ציין המג"ד, כי באותה שיחה העלה בפניו אזריה את החשש מהקרבה בין הסכין למחבל ולא הזכיר בשום צורה חשש ממטען חבלה על גופו של המחבל. שפירא אף הבהיר כי כאשר היה בזירה, איש מהנוכחים לא הביע חשש מקיומו של מטען וכי הוא עבר ליד המחבל מספר פעמים ללא חשש.

"למיטב זיכרוני, לא עסקנו במצב שכזה של מחבל עם חגורת נפץ בהוראות הפתיחה באש. דיברנו על מה עושים במצב של סכנת חיים, אך בפירוט של סכנת חיים לא ציינו את אופציית חגורת הנפץ".

שפירא היה גם הקצין שניטרל את המחבלים שביצעו את הטובח בישיבת מרכז הרב. שפירא, אז קצין בדרגת סרן, היה קרוב לישיבה בזמן הפיגוע ונכנס לישיבה כשהוא חמוש ברובה, חתר למגע עם המחבלים וחיסל אותם יחד עם אזרח נוסף.

הפצועים במרכז הרב מפונים לבתי חולים (צילום: גיל יוחנן)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר