"לכודים שכבו מתחת למשאית"

ארבעה נרצחו ו-15 נפצעו - בפיגוע דריסה בארמון הנציב

ארבעה צעירים נרצחו ו-15 נפצעו - זהו מחיר הדמים הכבד בפיגוע דריסה שביצע מחבל ערבי בטיילת בארמון הנציב בירושלים, כשדהר עם המשאית לעבר קבוצת צעירים שירדו מאוטובוס (חדשות, בארץ)

כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-י' בטבת תשע"ז | 08.01.17
זירת הפיגוע, היום (צילום: קבוצת "מדברים תקשורת"; וידאו: דוברות מד"א)

פיגוע דריסה בשכונת ארמון הנציב בירושלים: ארבעה בני אדם, צעירים בשנות ה-20 לחייהם, נהרגו בצהריים (ראשון) בפיגוע דריסה שביצע מחבל ערבי באמצעות משאית, בטיילת ארמון הנציב בירושלים.

המשאית הגיעה מכיוון רחוב עלר ונסעה לאורך טיילת ארמון הנציב, כאשר המחבל הבחין בקבוצת אנשים היורדת מאוטובוס שעצר בצד, הוא הגביר מהירות ופגע בהם. מהמשטרה נמסר כי המחבל נוטרל על ידי כוחות הביטחון.

חובשים ופאראמדיקים של מד"א קבעו את מותם של ארבעה צעירים בשנות ה- 20, בהם 3 נשים וגבר ופינו לבתי החולים בירושלים 13 פצועים בשנות ה-20.

3 פצועים קשה - צעיר וצעירה עם חבלות ראש פונו לבית חולים הדסה עין כרם וצעירה עם חבלת ראש וגפיים פונתה לבית חולים שערי צדק; 1 בינוני-קשה עם חבלת ראש ובטן פונה לשערי צדק, ו- 9 קל פונו 2 להדסה עין כרםן, 4 לשערי צדק ו-3 להדסה הר הצופים.

החילוץ מתחת למשאית (צילום: אריק אבולוף, כב"ה ירושלים)

ד"ר עופר מרין, מנהל יחידת הטראומה בשערי צדק, מסר כי "ייצבנו כרגע את מצבה של הפצועה קשה היא מנותחת בשעה זו בבית החולים. יתר הפצועים באורח קל סובלים מפגיעות בגפיים ובפנים".

פאראמדיקית מד"א חן לנדי שרון שהגיעה ראשונה למקום סיפרה: "כשהגענו למקום הייתה המולה רבה, ראיתי משאית שפגעה בצעירים שירדו מאוטובוס סמוך לעמדת התצפית של ארמון הנציב, על הדשא סמוך לכביש שכבו כ-10 פצועים, חלקם לכודים מתחת למשאית. כוחות גדולים של מד"א שהגיעו למקום העניקו טיפול רפואי ופינו אותם לבתי החולים".

זירת הפיגוע (צילום: קבוצת "מדברים תקשורת")

פאראמדיק מד"א כונן על אופנוע אהרון אדלר שהגיע למקום סיפר: "כשהגענו למקום ראינו זירה מורכבת מאוד, משאית שפגעה במספר צעירים, יחד עם כוחות גדולים של מד"א שהגיעו למקום הענקנו לפצועים טיפול רפואי מציל חיים שכלל חבישות, קיבועים ועצירות דימומים ופינינו את הפצועים לבתי החולים בעיר".

יעקב קמינצקי מתנדב ביחידת האופנועים של איחוד הצלה שהגיע ראשון לזירה סיפר: "כשהגעתי לזירה נתקלתי בזירה קשה של קבוצת הולכי רגל שנדרסו ע"י משאית בטיילת ארמון הנציב. חלק מהולכי הרגל היו לכודים תחת למשאית ללא הכרה וביקשתי ממוקד איחוד הצלה סיוע של צוותי כיבוי ומתנדבים נוספים עקב כמות גדולה של נפגעים. בסמוך למשאית היו פזורים מספר נפגעים נוספים במצבים קשה בינוני וקל".

בעקבות פיגוע הדריסה נפתחו בבתי החולים מרכזי מידע טלפונים: שערי צדק: 1255125; הדסה עין כרם: 1255122; הדסה הר הצופים: 1255121.

זירת הפיגוע (צילום: קבוצת "מדברים תקשורת")

מפכ"ל המשטרה, רב ניצב רוני אלשיך, שהגיע לזירת הפיגוע, אמר כי "הרבה זמן לא היה לנו פיגוע דריסה, הוצאנו את המזרח ירושלמים ממעגל הפיגועים, על ידי הפעילות שלנו בבירה".

המפכ"ל התייחס לצו האיסור פרסום שהוטל על החקירה ואמר כי הוא יכול לומר שהמחבל הוא תושב מזרח ירושלים, "אחד כזה יכול להסתובב עם רכב בכל מקום", הוסיף.

אלשיך ציין כי לא הייתה במשטרה התראה על פיגוע באזור ירושלים אך עם זאת המשטרה נמצאת עם כוחות גדולים מאד בירושלים. "אותו מחבל לא צריך יותר משתיים שלוש שניות כדי לבצע כזה פיגוע וזה מה שקרה פה". המפכ"ל ציין כי החיילים שהיו בגזרה הגיבו מיד ונטרלו את המחבל, "הפיגוע היה יכול להסתיים קשה יותר", הוסיף.

המפכ"ל ציין כי מאז תחילת גל הפיגועים ירושלים תוגברה במאות שוטרים וגוייסו עוד 300 שוטרים חדשים.

זירת הפיגוע (צילום: קבוצת "מדברים תקשורת")
זירת הפיגוע (צילום: קבוצת "מדברים תקשורת")

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר