המאבק נמשך

למרות הדרישה: נתניהו מסרב להשיב את סמכויות השבת לדרעי

ראש הממשלה מסרב להיענות לדרישה להחזיר לידי שר הפנים דרעי את סמכויות השבת. הממשלה תבקש מבג"ץ דחייה למתן תשובתה בעתירה לפתיחת עסקים בשבת בתל אביב (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
נתניהו ודרעי. ארכיון (צילום: יעקב כהן )

למרות הלחצים והדרישות, גם הבוקר (ראשון) ראש הממשלה בנימין נתניהו מסרב להיענות לדרישת הנציגים החרדים להחזיר לידיו של שר הפנים אריה דרעי את סמכויות השבת.

במהלך ישיבת הממשלה הבוקר דנו השרים עם ראש הממשלה על חוק העזר העירוני. נתניהו עודכן כ המפלגות החרדיות ו'הבית היהודי' מתנגדים לקבל חוק העזר העירוני שלדבריהם ישנה את הסטטוס קוו.

במהלך הישיבה לא התקבלה החלטה משמעותי תוהפתרון היצירתי שהועלה היה כי מכיוון שיש משא ומתן לאחד את בת ים עם העיר תל אביב, לכן לממשלה יש בעיה לדון בנושא, וכעת יבקשו מבג"ץ דחייה למתן תשובת המדינה לעתירה העוסקת בפתיחת החנויות בשבת, ובכך לנסות ולמשוך זמן עד שיצליחו למצוא פתרון מוסכם על 'הליכוד' והחרדים.

כפי שדווח ב"כיכר השבת", ראשי הסיעות החרדיות, שר הפנים אריה דרעי, שר הבריאות יעקב ליצמן ויו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני, שיגרו ביום שלישי מכתב משותף לראש הממשלה נתניהו ובו דרישה חד משמעית שהממשלה תקבל החלטה בישיבתה הקרובה לדחות את חוק העזר העירוני שחוקק בתל אביב המתיר לפתוח חנויות בשבת קודש. יו"ר 'הבית היהודי' נפתלי בנט סרב לחתום על המכתב.

במכתב המשותף כתבו הנציגים החרדים בין היתר: "אין ביכולתנו ובכוונתנו להיות שותפים לפגיעה בכבודה של השבת וברמיסתה כפי שעולה מחוק העזר האמור, ולפיכך, הננו דורשים כי ממשלת ישראל תקבל בישיבתה האמורה, החלטה ברורה וחד משמעית בדבר אי אישורו של חוק העזר האמור ומניעת פגיעה במצב החוקי הנוהג במדינת ישראל ("סטטוס קוו") האוסר על פעילות מסחר בשבת. החלטה זו מתחייבת מתוך ההכרה בחשיבותה של השבת ומניעת פגיעה בגדריה".

הנציגים מציינים את חשיבות שמירת השבת כצווי התורה ומוסיפים גם את הנימוק הסוציאלי: "חוק העזר המוצע חותר תחת עקרון זה, פוגע בזכויותיהם של העובדים הנדרשים לעבוד ביום המנוחה השבועי, יוצר אפליה ומביא לתחרות בלתי הוגנת כלפי סוחרים המבקשים וחפצים לשמור על יום מנוחתם השבועי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר