צה"ל מתגונן

בריחת החיילים: "כשהם הבינו שזה פיגוע, הם כן ירו"

דובר צה"ל אלוף מוטי אלמוז קיים היום תדריך מיוחד לכתבים הצבאיים, בניסיון להסביר את פשר התנהלותם התמוהה של עשרות חיילים שברחו מזירת פיגוע הדריסה בצהריים (צבא)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
(צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

בתדרוך שמסר לפני זמן קצר דובר צה"ל אלוף מוטי אלמוז לכלי התקשורת, הוא ניסה להסביר את התנהלותם התמוהה של עשרות החיילים שנראים בסרטון הקשה מהפיגוע היום בצהרים, כשהם נמלטים על נפשם.

"אני אעשה סדר בכל הפרטים שידועים לנו בעקבות הפיגוע בירושלים נכון לעכשיו", פתח אלמוז. "מדובר בגדוד ארז של בה"ד 1 שהיה בפעילות חינוך שגרתית, כחלק מסדרת חינוך של חמישה ימים בעיר ירושלים. זה היה היום הראשון".

לפי תיאורו, "הצוערים חוזרים מהבית, סך הכל כ-300 צוערים באזור. הקורס הוא קורס מטה, מה שנקרא פעם 'בסיסי', השלמה של קורס מטה. תוך כדי הסדרה שמתחילה בפעילות חינוך שגרתית, כשהצוערים מסודרים במספר נקודות סביב האזור, מתרחש הפיגוע".

(צילום: מצלמות אבטחה)

"ממה שאנחנו מבינים, ויש לנו עדויות של שני צוערים", מדגיש דובר צה"ל, "לאחר שמפקד בה"ד 1 היה שם ויצא משם לפני כמה דקות, הוא הבין מהתחקיר הראשוני, שהעדות שלהם אומרת שברגע שהם מבינים שזה פיגוע ולא תאונת דרכים אז הם יורים. בעצם, האירוע הזה נעצר, ועדיין לא ברור מאיזה ירי שם, אבל יש בוודאות שני צוערים שמעידים שמיד כשהם מבינים שזה פיגוע הם דורכים את הנשק חותרים למגע ויורים לכיוון הרכב".

ולסיכומו של דבר אומר אלוף אלמוז, "כל האירוע כולו, זה לא אירוע של דקות, זה אירוע של שניות, אירוע שלוקח שניות להבין שזה פיגוע, ואזהם חותרים למגע. האירוע כמובן נמצא בתחקיר. כמו כל אירוע בצה"ל היה תחקיר על ידי מפקד בה"ד 1 בכל מה שקשור לפיגוע עצמו, לחיילים, לצוערים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר