פתרון מקורי

תושבי יהודה ושומרון: "חוק השקיות אינו חל עלינו"

"הפורום המשפטי לישראל ציונית ודמוקרטית" פנה בדרישה לבטל את הדרישה לתשלום על שקיות בשטחי יהודה ושומרון שכן אינם כפופים לחוק הישראלי ולא אושרו בצו אלוף (צרכנות)

אילוסטרציה (צילום: פלאש 90)

חוק השקיות המגוחך וחסר היעילות שנכנס לתוקפו לפני כשבוע וחצי והפך למטרד עבור הלקוחות ורשתות השיווק

המתיישבים מבקשים לפטור אותם מתשלום עליהן בנימוק שהחוק הישראלי אינו חל על יהודה ושומרון. נימוק זה יכול לסייע גם לתושבי ביתר עילית שנמצאים מעבר לקו הירוק.

"הפורום המשפטי לישראל ציונית ודמוקרטית" שיגר בעניין זה מכתב לרשתות השיווק הפועלות ביהודה ושומרון וכתב: "הואיל וחוק זה לא הוחל בצו אלוף ואינו מהווה חלק מהמשפט העותומני והירדני החלים בשטחי יהודה ושומרון, אין חוק זה חל בשטחים אלו, ובשל כך אין חבים סניפי הרשתות ביהודה ושומרון בהיטל זה".

ביהודה ושומרון יש סניפים של רשתות רבות, שמתחילת ינואר גובות 10 אגורות עבור כל שקית. ברשתות השיווק מגלגלים את האחריות למשרד להגנת הסביבה, ומשם נמסר: "חוק השקיות לא עבר את ההתאמות הנדרשות לאזורי ההתיישבות הישראלית באיו"ש, ולא נחתם צו אלוף להחלתו שם. אי לכך חובות החוק אינן חלות על הקמעונאים באזור זה. הנושא יטופל על פי סדרי העדיפות של המשרד בשיתוף המנהל האזרחי".

כבר עתה הטענות הן שהסכום שנגבה עבור השקיות לא באמת מרתיע את הלקוחות ורק יוצר מטרד עבורם ועבור הרשתות, בעוד כמה חודשים אמורים לדון בחוק מחדש ולהחליט מה יהיה גובה ההיטל על כל שקית כשצפויה התנגדות ציבורית עזה לנושא שלא תעודד את החכ"ים לעסוק בעניין.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר