התבטאות חריפה בעקבות הפיגוע

ח"כ יעקב מרגי: "הייתי קובר את המחבל עם ראש חזיר"

יו"ר ועדת החינוך של הכנסת, ח"כ יעקב מרגי מתבטא בחריפות בעקבות הפיגוע המחריד בירושלים. "מחבל ארור", הוא כתב, "הייתי קובר אותו עם ראש חזיר" • ואיזו נקודת זכות הוא מצא? (אקטואליה)

יוני גבאי | כיכר השבת |
מרגי על רקע זירת הפיגוע (צילום: Sebi Berens, Yonatan Sindel/Flash90)

יו"ר ועדת החינוך של הכנסת, חבר-הכנסת יעקב מרגי (ש"ס) מתבטא הבוקר (שני) בחריפות בלתי שגרתית בעקבות הפיגוע המחריד שאירע אמש בירושלים.

"מחבל ארור", כתב מרגי בחשבון הטוויטר שלו, "שאם היה תלוי בי הייתי קובר אותו עם ראש חזיר".

מרגי הוסיף וכתב כי "דווקא הוא (המחבל. י"ג) החזיר אותנו למציאות והבהיר לנו מי האוייב האמיתי לא ימין ולא שמאל".

במהלך היום יובאו למנוחות הרוגי הפיגוע הי"ד -

  • סגן-משנה ארז אורבך יובא למנוחות בכפר עציון ב-11:00
  • סגן שיר חג'אג' תובא למנוחות בשעה 14:00 בהר הרצל
  • סגן-משנה שירה צור תיטמן בחיפה בשעה 14:00
  • סגן יעל יקותיאל תובא למנוחות בשעה 15:00 בקריית שאול

דובר צה"ל, אלוף מוטי אלמוז, אמר הבוקר באולפן ynet כי אחרי ההלוויות "נמשיך את סדרת החינוך עם גדוד מבה"ד 1 כרגיל, משום שזה חלק מהמסר, זה חלק מלחימה בטרור, זה חלק מחינוך חיילים. אנחנו ממשיכים לטייל בירושלים ולצעוד ברחובותיה. המסרים האלה חשובים".

אלמוז הוסיף ואמר כי "החיילים היו בסדרת חינוך, ביום הראשון של צוערי בה"ד 1 בפעילות שכלולה בהכשרת הקצין, סיור בירושלים. הם הגיעו לארמון הנציב, נפרשו שם ושניות לאחר שהבינו שזה פיגוע רצו לאזור, דרכו את הנשק ופתחו מיד באש. במקביל מפקדת צוות שמבינה שיש צוערים שפותחים באש פוקדת על שאר הצוערים - 300 צוערים באזור - הצוערים לתפוס מחסה".

"אין לנו עדויות של חיילים שברחו או פעלו לא נכון", טען אלמוז, "ראיתי את התמונות. אנחנו נוודא שכולם שם אכן רצו כדי לתפוס מחסה ולא רצו מתוך משהו אחר. ואם זה משהו אחר אז כמובן נבדוק ונטפל. המסר הזה שבו חיילים צריכים להגן ולחתור למגע הוא מאוד חשוב, הוא לא רק חלק מאתוס הלחימה, הוא חלק מהחינוך שחיילים שמגיעים לצבא צריכים לקבל אותו. יש לנו עשרות אירועים בשנתיים האחרונות שבהם חיילים פעלו תחת אש כמו שצריך, חתרו למגע וסיכלו את האיום".

הבוקר נמסר מבית החולים 'שערי צדק' על יציבות מסוימת במצבה של החיילת שנפצעה קשה בפיגוע הדריסה בטיילת ארמון הנציב בו נהרגו 4 חיילים. מבית החולים נמסר כי החיילת עדיין במצב קשה מאושפזת ביחידה לטיפול נמרץ מונשמת ומורדמת. יתר ארבעת החיילים שפונו פצועים באורח קל טופלו ושוחררו.

לבית החולים הגיעו כמו כן 30 נפגעי חרדה, הם טופלו ביחידה הייעודית לנפגעי חרדה שנפתחה בבית החולים ושוחררו.

גם בבית החולים 'הדסה עין כרם' מדווחים על שיפור במצב הפצועים. בבית החולים מטופלים ארבעה מפצועי הפיגוע. מצבו של החייל שהוגדר קשה התייצב, לאחר שנותח אתמול, ומצבו מוגדר בינוני. הוא בהכרה מלאה. מצבה של חיילת נוספת בינוני והיא מטופלת ביחידה לטיפול נמרץ. 2 חיילות נוספות במצב קל, ימשיכו לקבל טיפול בבית החולים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר