"להגן על הציבור מפניו"

2 מאסרי עולם למחבל שקיבל משכורת מהרשות

דני גונן נרצח בפיגוע ירי בערב שבת ליד דולב לפני כשנה וחצי, ועוד מטייל נפצע בינוני. היום שופטי בית הדין הצבאי גזרו את דינו לחומרה, וייאלץ לשלם גם סכום עתק כפיצוי (ביטחון)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
כוחות צה"ל מבצעים סריקות לאחר הפיגוע. ארכיון (צילום: פלאש 90)

מוחמד אבו שהין, המחבל שהורשע ברצח דני גונן ליד היישוב דולב לפני כשנה וחצי, נשלח היום (שני) בית הדין הצבאי ביהודה לשני מאסרי עולם במצטבר, אחד על הרצח עצמו והשני בגין ניסיון לגרימת מוות של שני בני אדם נוספים. גם 3,499,559 שקלים ייאלץ המחבל לשלם כפיצוי.

השופטים כתבו: "אין בעונשים אלו כדי להעניק מזור למשפחת המנוח או לרפא את כאב הפצועים, אך יש בהם את מידת הענישה הראויה המבטאת את הסלידה ואת שאט הנפש של בית המשפט ממעשיו הנתעבים של הנאשם, אשר חותרים תחת קיומה של חברה אנושית מתוקנת".

רגע מעצרו הדרמטי של המחבל (צילום: חטיבת דובר המשטרה)

"מעשיו של הנאשם בוצעו באכזריות, בקור רוח ועל רקע לאומני ואידיאולוגיה קיצונית", נימקו השופטים, שלא קצבו את עונשו "מתוך מטרה להגן על שלומו וביטחונו של הציבור מפניו".

כזכור, אבו שהין פתח באש לעבר כלי רכב של קבוצת מטיילים ליד צומת הפרסה, במרחק קצר מההתנחלות דולב שבגזרת רמאללה. כתוצאה מהירי נפגעו כמה מנוסעי המכונית, בהם הנהג, דני גונן, בן 25 מלוד, שנפצע באורח אנוש ומת כעבור זמן קצר בבית החולים תל השומר. מטייל נוסף בשנות ה-20 לחייו נפצע קל עד בינוני.

דני גונן הי"ד (צילום: מתוך פייסבוק)

אבו שאהין הודה במעשה לאחר שנתפס ונעצר כשבוע וחצי לאחר הפיגוע, שיחזר אותו והוביל את החוקרים לנשק שממנו ירה ואף הפליל את חבריו למעשה. יחידת המסתערבים של מג"ב שמה את ידיה על אמצעי הלחימה ששימשו את החוליה.

המחבל, תושב מחנה הפליטים קלנדיה, היה פעיל כוח 17 המקבל משכורת קבועה מהרשות הפלסטינית. בעבר הוא ריצה עונש מאסר בישראל לאחר שהודה בתכנון פיגועי דקירה וירי, אך שוחרר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר