דו"ח סודי

אחי המחבל חשודים כי ידעו על מעשה הרצח

ביהמ"ש לא אישר היום את בקשת המשטרה להאריך את מעצר אחות מחבל 'משאית המוות' שרצח אתמול את ארבעת החיילים, אלא רק את שלושת אחיו - בשל מידע מודיעיני (ארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אח המחבל בבית המשפט (צילום: גיל יוחנן, ynet)

אחר הצהריים (שני) הוארך בבית משפט השלום בירושלים בשבעה ימים מעצרם של חמזה, מוחמד ומחמד אל-קונבר, אחיו של פאדי אל קונבר, המחבל שביצע את פיגוע 'משאית המוות' אתמול בארמון הנציב בירושלים, בו נרצחו קצינה ושלושה צוערים.

האחים חשודים כי ידעו על כוונותיו של אחיהם המחבל ולא מנעו את הפיגוע. המשטרה מייחסת להם עבירה של 'קשירת קשר לביצוע פשע'. מעצרו של מעתסם סרי, העובד עם המחבל בעסק של חומרי בניין וחשוד בעבירות דומות, הוארך גם הוא בשבעה ימים.

אחות המחבל ואביו, שוחררו בתנאים מגבילים מאחר והתברר כי רף החשדות לגביהם נמוך יותר. האחות שאידה אמרה אתמול לעיתונאים שהגיעו לביתה "אני שמחה שאחי הפך לשהיד", במשטרה טענו כי דבריה מהווים הסתה לאלימות וטרור, אך השופטת שרון לארי בבלי שחררה אותה ופסקה כי בדבריה אין הסתה: "המשיבה אמנם התבטאה במלים 'השבח לאל' כאשר נשאלה על הפיגוע שביצע אח שלה, אולם אין לכך משום הסתה ומדובר בביטוי דתי אשר אין בו ולו תמיכה במעשיו של האח".

בעל המשאית שוחרר אף הוא, לאחר שהחקירה העלתה כי הוא מכר בפועל את המשאית למחבל לפני שנה, ורק מאחר והשניים לא ביצעו הליך פורמלי של העברת בעלות הוא עדיין היה רשום במשטרה כבעל הרכב.

עו"ד מוחמד מחמוד המייצג את בני המשפחה אמר על החשדות המיוחסים להם: "מדובר בקשקוש - כולם ישוחררו בתום תקופת המעצר ביום ראשון", אך נציגי המשטרה מצידם ציינו בדיון בבית המשפט, כי כל החומרים המנמקים את חשדותיהם החמורים מופיעים בדו"חות סודיים שהוצגו לשופטת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר