מעירים זכרונות

איך בדיוק כפר משנות ה-50 יסייע לחולי אלצהיימר?

בארצות הברית נבנה כפר שייראה כאילו חזר אחורה בזמן לשנות החמישים, זאת בניסיון לסייע לחולי אלצהיימר להיזכר בחייהם הצעירים ולשפר בכך את הזיכרון שלהם (בריאות)

(צילום: מתוך ynet)

בשורה לחולי הדמנציה והאלצהיימר? בסן דייגו שבארצות הברית נשלמת בניית אזור חדש המיועד לחולים הסובלים מאיבוד זיכרון, בעיקר קשישים. העמותה המקימה את האזור תקים במקום מבנים ויסעו באזור מכוניות משנות החמישים במטרה לעורר את זכרונם של החולים.

השכונה שתיבנה, תיראה כאילו היא לקוחה משנות החמישים. כבר כעת, עשרות בנאים, נגרים ופועלים עובדים כדי להביא לסיום בניית השכונה עד לשנת 2018. את השכונה מקים מרכז גלנר, חברה ללא כוונת רווח. הסיבה להקמת השכונה היא שיטה חדשה הטוענת שתפקוד מוחי של חולי אלצהיימר משתפר כשמחזירים אותם אחורה בזמן.

עלות בניית השכונה מוערכת בשלושים מליון דולרים, והיא נבנית בהשראת הכפר לחולי אלצהיימר בעיר הוגווייק שבהולנד, שם חולי האלצהיימר יכולים להסתובב בחופשיות. יצויין, כי אחד מכל חמישה קשישים בישראל סובל מדמנציה ברמה כזו או אחרת, וככל שתוחלת החיים עולה מספרם של החולים צפוי לגדול.

המחלה תוקפת את החולים באיטיות. בדרך כלל, בשלב הראשון של המחלה שנמשך בין שנתיים לארבע שנים, החולה שוכח שמות מוכרים, שמות חפצים, בני משפחה וחברים.

בשלב השני, שנמשך בין שנתיים ל-8 שנים, החולה יתקשה לזהות אנשים שהוא מכיר דוגמת בני משפחה קרובים. בנוסף, החולה יתקשה לסיים מטלות יומיומיות פשוטות, יתבלבל ויסבול מהזיות ומנדודי שינה. בשלב השלישי של המחלה שנמשך שנה עד שלוש שנים, החולה כבר לא יזהה את בני משפחתו הקרובים, יתקשה באכילה, ולא יבין את הנעשה סביבו. בנוסף, הוא יתקשה במשימות פשוטות דוגמת אכילה ויתקשה להתלבש בעצמו.

כיום, אין טיפול במחלה אלא רק תרופות המעכבות את פירוק המעביר העצבי אצטיל כולין במוח וגורם להאטת המחלה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר