נחשף היום

ה'צבע אדום' בחודש שעבר: ירי שני גראדים לעבר ישראל

דובר צה"ל מיהר להרגיע לאחר האזעקה בנגב בשבוע שעבר, כי זהו אירוע פנימי בגזרת סיני שבמצרים. היום נודע, כי מערכת ה'צבע אדום' הופעלה בשל ירי גראדים כושל לעבר ישראל (צבא)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
נפילת גראד בלב ישראל, ארכיון (צילום: Edi Israel/FLASH90 )

לפני כחודש נשמעה אזעקת צבע אדום בכמה ישובים בנגב, ובצה"ל העריכו אז כי מדובר באירוע ביטחוני, אך היום (שלישי) מתברר כי מדובר היה בשני גראדים שארגון 'אנסאר בית אל-מקדאס' שעמד מאחורי הירי כיוון אותם לעבר ישראל.

טווח טילי הגראד הללו הוא 40 קילומטרים, ועל פי הדיווח היום בגלי צה"ל, מזהים במערכת הביטחון שיפור משמעותי ביכולות ארגון הטרור שמבוסס היטב בסיני ושהוקם תחילה כהסתעפות חצי-רשמית של 'אל קעידה'.

כזכור, במספר יישובים במועצות האזוריות נווה מדבר ורמת נגב נוצרה לפני כחודש בהלה בעקבות האזעקה, ומדובר צה"ל נמסר אז כי ככל הנראה מדובר בנפילה בשטח מצרים, לא מוכרות נפילות בשטח ישראל ו"הנושא נמצא בבדיקה".

בתוך כך, נשיא מצרים עבד פתאח א-סיסי גילה בראיון, יום אחרי שנרצחו אתמול תשעה שוטרים מצריים במארב ליד אלעריש, כי הכוח המצרי שנמצא כיום בסיני מונה לפחות 20 אלף חיילים. לדבריו, יחידות הצבא המצרי הפרוסות על פני אזורי העימות בשטח סיני, חלקם ליד הגבול עם ישראל ועזה, מונות 41 גדודים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר