הסכנה לבני התורה הספרדים

בלשכת הגאון רבי דוד יוסף - פגישה חשאית על חוק הגיוס

בכירי 'הפלג', ראשי ישיבות ואריאל אטיאס, נועדו לפגישה חשאית בלשכת הגר"ד יוסף • הנושא: חוק הגיוס והסכנה לספרדים • כל הפרטים, המסקנות והאיום של חבר המועצת - בפרסום ראשון (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
הפגישה בלשכת הגר"ד יוסף, אמש (באדיבות המצלם)

בלעדי ב"כיכר השבת": בזה אחר זה נכנסו אמש (שלישי) בכירי 'הפלג הירושלמי' ללשכתו של חבר מועצת חכמי התורה, הגאון רבי דוד יוסף, בבית המדרש 'יחווה דעת' בשכונת הר נוף בירושלים.

יחד עמם הגיעו למקום ראש ישיבת 'יקירי ירושלים' הגאון רבי יהודה כהן, ראש ישיבת 'באר יהודה' הגאון רבי אליהו טופיק, רבה של שמואל הנביא הגאון רבי יצחק כהן, השר לשעבר אריאל אטיאס, ח"כ מיכאל מלכיאלי, הרב דוד בן שמעון - עוזרו הקרוב של נשיא המועצת, ראש הישיבה הגאון חכם שלום כהן ואבי רוזן - עוזרו של ח"כ יעקב מרגי, שמרכז את כל הטיפול בנושא הגיוס.

ל"כיכר השבת" נודע כי הרבנים והפוליטיקאים דנו בנושא חוק הגיוס, כשבמרכזו 'תקנות שר הביטחון'. בימים האחרונים הגיעו לידי יו"ר ש"ס השר אריה דרעי תלונות רבות באשר להשפעת תקנות שר הביטחון על תלמידי הישיבות הספרדיות - מה שהוביל לפגישה המדוברת.

דרעי מינה את השר לשעבר אריאל אטיאס, מי שהיה חבר בוועדת שקד ומכיר היטב את נושא הגיוס, לטפל בטענות שהועלו מטעם ש"ס, זאת הסיבה להשתתפותו בפגישה עם הרבנים.

במהלך הישיבה הציגו העסקנים בפני הרבנים את הטענות כי תקנות שר הביטחון נועדו לפתות את תלמידי הישיבות הספרדיות - בדווקא - להתגייס לצבא ולעזוב את היכל הישיבה. הרבנים הסכימו עם פרטים רבים שהעסקנים הניחו על השולחן והזדהו עם טענותיהם.

במהלך הפגישה, כך נודע ל"כיכר השבת", הטענות הלכו והתרחבו. אנשי 'הפלג הירושלמי' הניחו על השולחן שני קלסרים ובהם הוכחות רבות - לטענתם - לכך ש'וועד הישיבות' - הגוף שאחראי על הסדרת מעמד "תלמיד ישיבה" מול הצבא - משתף פעולה עם הצבא בכדי לגייס את תלמידי הישיבות הספרדיות.

הפגישה החשאית, אמש (באדיבות המצלם)

יצוין כי בעוד הגר"י כהן חיזק את הטענות הלו נגד וועד הישיבות, השר לשעבר אטיאס - הסתייג מהן.

לאחר הצגת הטענות, הגר"ד יוסף, שישב בראש השולחן, היה נחרץ ואמר בתוקף: "אם הדברים יתבררו כנכונים אנחנו נקים ועד ישיבות משלנו, נעזוב אותם".

בשלב זה התקוממו הנציגים הספרדים העוסקים בנושא, נגד האמירות של אנשי 'הפלג' נגד ועד הישיבות. כך למשל, דוד בן שמעון התבטא כי יו"ר ועד הישיבות נפגש על בסיס קבוע עם נשיא המועצת הגר"ש כהן ולא נכון "לירוק לו בפרצוף". בעקבות הדברים הללו, הגר"ד יוסף הבהיר את דבריו.

הגאון רבי יהודה כהן היה נחרץ. הוא חזר על דעתו שתיקון חוק הגיוס בממשלה הנוכחית היה מיותר ופגע בציבור הספרדי. "אנחנו לא נתפשר על קוצו של יוד", התבטא.

אטיאס הדגיש בישיבה כי גם מרן פוסק הדור רבינו עובדיה יוסף זצוק"ל הורה לנו לא להילחם למען אלו שלא לומדים ומשתמשים בתואר 'בן ישיבה' בכדי לא להתגייס. "תפקידנו להגן על לומדי התורה האמיתיים בלבד", הדגיש.

בסיום הישיבה הוסכם כי יוקם צוות שיכלול את הגאון רבי יהודה כהן, הגאון רבי אליהו טופיק ואריאל אטיאס. השלושה יפגשו בימים הקרובים וידונו שוב בטענות ובתקנות שר הביטחון, את המסקנות הן יגישו לשר דרעי וזה יפעל בנושא מול שר הביטחון אביגדור ליברמן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר