נחשף לראשונה | צפו

העותר נגד הגט מצפת: "לא מכיר את האישה; צריך לדון בפסק"

המערער המרכזי נגד גט הזיכוי מצפת - בו אישה שבעלה צמח קיבלה גט, הוא ראובן כהן, אברך מבני ברק, שנחשף לראשונה. בראיון ל'כיכר השבת' הוא מנסה להסביר את מניעיו. צפו (ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: כיכר השבת)

המערער המרכזי נגד גט הזיכוי מצפת - בו אישה שבעלה צמח קיבלה גט, שהוביל בין היתר להחלטת הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף לכנס את בית הדין הגדול כדי לדון בביטול הגט - כפי שנחשף ב"כיכר השבת", נחשף היום (רביעי) לראשונה בדיון בבג"ץ נגד כינוס בית הדין.

מדובר בראובן כהן, אברך ליטאי מבני ברק, אשר אין לו קשר ישיר לסיפור או למקרה ובכל זאת בחר לערער כדי שבית הדין ידון בפשרה.

בראיון ל"כיכר השבת" הוא אומר כי אין לו אינטרס אישי בסיפור: "כל אחד שרואה את פסק הדין הזה מבין שזה דבר שצריכים לדון בו שוב ויש פה עניין לתת לבית הדין הגדול לדון בזה עוד פעם, לראות עוד הפעם את הדברים, אם לבית הדין הגדול יש מה להגיד אז לתת לו את האפשרות להגיד".

אתה מכיר את הסיפור של האישה מצפת?

ראובן כהן: "רק מפרסומים, מה שכל אחד יודע על הסיפור לא שיש לי משהו אישי או ידיעה יותר רחבה, כל אחד שמע".

יש טענה שאתה עותר מטעם הראשון לציון ומטעם בתי הדין כדי שתהיה להם אפשרות לדון בתיק...

ראובן כהן: "לא נכון, לא נכון בכלל"

אז סתם על דעת עצמך הגעת מבני ברק לעתור?

ראובן כהן: "כן, כן".

כהן, התחמק מלהשיב לשאלתנו מי פנה אליו כדי שיעתור ואמר כי "פנו אנשים שפעלו בזה, גם עו"ד שטוב, אני לא רוצה להיכנס לזה". בנוסף, הוא מכחיש כי קיבל תמורה או תשלום כלשהו בעבור העתירה.

לסיום, הוא אומר על העגונה כי "באמת מאוד מצער שהסיפור נוגע לאישה מסויימת אבל ככה דרכו של עולם אבל עצם העניין הוא לדון שוב בפסק הדין שניתן".

כפי שדווח ב"כיכר השבת", שופטי בג"ץ מתחו ביקורת על הכוונה של בית הדין הגדול לקיים דיון, ובסיום הדיון הוציאו צו על תנאי למשך 21 יום לפיו עד לקבלת החלטה אחרת בית הדין לא יוכל לדון בנושא.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר