פרשת המידע הרגיש

טראמפ מגיב: "אנחנו חיים בגרמניה הנאצית?"

ההאשמות לפיהן רוסיה מחזיקה במידע אישי רגיש ונפיץ מאוד, כסחיטה נגד טראמפ שעשוי להיות מובך מהמידע, גורמת לו לעשות את מה שהוא יודע הכי טוב: לתקוף קשות (בעולם)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
טראמפ, הנשיא הנבחר (צילום: JStone / Shutterstock)

דונלד טראמפ, שבעוד תשעה ימים בלבד נכנס לתפקידו כנשיא ארה"ב, תוקף היום (רביעי) בחריפות את סוכנויות המודיעין, לאחר שפורסם בתקשורת מסמך מטעמם שמפרט מידע רגיש עליו שרוסיה מחזיקה נגדו.

הנשיא הנבחר צייץ בטוויטר בחריפות חסרת תקדים: "אסור היה לסוכנויות המודיעין לאפשר את הדלפת החדשות הכוזבות הללו לציבור. זה ירייה אחרונה נגדי - האם אנחנו חיים בגרמניה הנאצית?"

בהמשך הוא הוסיף: "ניצחתי בבחירות בקלות, ויריביי המושחתים מנסים לערער על הניצחון שלנו עם חדשות כוזבות. סליחה ארצות הברית. אין לי דבר עם רוסיה - לא עסקאות, לא הלוואות, לא שום דבר! מדובר בחדשות מזויפות. זהו לחלוטין ציד מכשפות פוליטי".

בתוך כך, בשעה האחרונה מתברר שמי שהעביר את הדו"ח המדובר ל-FBI הוא ג'ון מקיין, מועמד המפלגה הרפובליקנית בבחירות לנשיאות ארצות הברית ב-2008. בהצהרה שהוא פרסם נאמר: "בשנה שעברה קיבלתי מידע רגיש שמאז הפך לפומבי. לאחר בדיקת תוכנו וחוסר יכולתי לשפוט את נכונות הדברים, העברתי את המידע למנהל ה- FBI. זו תמציתה של ההתקשרות שלי עם ה- FBI או כל סוכנות ממשלתית לגבי נושא זה".

כזכור, הלילה דווח בתקשורת האמריקנית כי בכירי קהיליית המודיעין הציגו בפני טראמפ ובפני הנשיא היוצא ברק אובמה מסמכים מסווגים, הכוללים האשמות כי רוסיה מחזיקה במידע אישי וכלכלי רגיש ונפיץ מאוד, כסחיטה נגד טראמפ שעשוי להיות מובך מהמידע.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר