העיתונאי שצייץ תמיכה בפיגוע בירושלים פוטר - בציוץ

העיתון הפלמי-בלגי הידוע בנטייתו השמאלנית העסיק בשנים האחרונות עיתונאי שכבר התפרסם באמירות תומכות טרור. אך הציוץ שלו לאחר פיגוע "משאית המוות" היה מוגזם (עיתונות)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

כתב העיתון הבלגי "דה סטנדרד" שתמך בציוץ בחשבון הטוויטר שלו בפיגוע "משאית המוות" בירושלים, פוטר מתפקידו. דיאב אבו-ג'אג'א, הכתב, ממוצא לבנוני, הוא פעיל פוליטי-חברתי שמתגורר בבלגיה.

לאחר הפיגוע בארמון הנציב בירושלים בו נרצחו ארבעה חיילים, הוא צייץ: "בכל דרך הנדרשת, לשחרר את פלשתין". העיתונאי הגדיל לעשות שכתב בפוסט שפרסם בחשבון הפייסבוק שלו: "ההתקפה אינה טרור אלא התנגדות".

בעקבות תלונות מצד יהודים בלגים שנפגעו מדבריו של אבו-ג'אג'א, הודיע - בטוויטר - העיתון הידוע דווקא בנטייתו הפוליטית השמאלנית, על פיטוריו של העיתונאי. בהודעת סיום העסקתו של העיתונאי הקיצוני כתב העיתון: "לויכוח הציבורי יש גבולות, ועבורנו הגבול עובר לפני תמיכה באלימות מכל סוג".

זו לא הפעם הראשונה שאבו-ג'אג'א פעיל אקטיבית למען הפלסטינים. לפני כמה שנים הוא הקים תנועה בשם 'הליגה הערבית-אירופאית', שמטרתה לתמוך בזכויות הפליטים המוסלמים ביבשת האירופאית.

עוד קודם, בשנת 2001, אבו-ג'אג'א ייסד את "ועידת סברה ושתילה" והגיש מטעמה תביעה משפטית נגד ראש הממשלה לשעבר אריאל שרון, ואף התבטא אחרי 'פיגוע מגדלי התאומים' במנהטן כי "המוסלמים חשים הרגשת נקמה מתוקה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר