על חשבוננו

הרווח ממס הדלק: 17.679 מיליארד ש"ח

מקומם: רווחי עתק גרפה מדינת ישראל בשנה החולפת, 2016, מהמסים הרבים שהיא גובה מבעלי הרכבים. המס על הדלק, שבכותר, הוא רק אחד מהם (תחבורה, רכב)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
(צילום: Kobi Gideon / Flash90)

בעוד מדינת ישראל מדברת כל העת על בעיות זיהום אוויר, הפקקים הבלתי נסבלים ועידוד התחבורה הציבורית, מתברר כי במקביל היא מרוויחה הון עתק על חשבון הנהגים ורוכשי הרכב:

הנתונים הרשמיים של משרד האוצר מספרים, כי הכנסות מס הקנייה מיבוא רכב בשנה החולפת, 2016, זינקו בכ-50 אחוז לעומת השנה הקודמת לה, שדם בה היתה עלייה ניכרת ביחס לשנים עברו. 12.33 מיליארד שקל - זהו סך הכנסות המדינה ממס קנייה על רכב חדש.

והמס על הדלק הניב תשואה היסטורית אך הוא: 17.679 מיליארד ש"ח. זהו רווח המשקף עלייה כלשהי לעומת 2015, אך המדהים מכל הוא הנתון הבא: בחודש דצמבר האחרון בלבד זינקו הכנסות המדינה ממיסוי דלק בכ-30 אחוז.

ורווחים אלו זה עוד לפני שמתייחסים להכנסות ממס שווי השימוש על רכב צמוד לעובדים, שכלול בתוך גביית מס ההכנסה ונאמדות בכ-5 מיליארד שקלים, או להכנסות המדינה מאגרות רישוי, שנאמדו בשנה החולפת ב-5-6 מיליארד שקל בשנה.

סך עודף הגבייה ממסים עמד ב-2016 על 7.5 מיליארד שקל (!) - לעומת התחזית המקורית.

תגובת משרד האוצר: "מתוך עודף הגבייה יש לייחס כ-1.8 מיליארד שקל להקדמת יבוא כלי רכב בחודש דצמבר 2016 על חשבון היבוא בתחילת 2017. בחודש זה יבואו לארץ כ-80 אלף מכוניות, כמעט פי שלושה מהרמה החודשית הממוצעת כתוצאה מעדכון נוסחת המיסוי הירוק שנכנס לתוקף בתחילת ינואר וגרם לעלייה של שיעור המס האפקטיבי על חלק מדגמי הרכבים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר