השיחה פורסמה

דיווח: זו העסקה שהוצעה למשפחת אזריה

ערוץ 2 פרסם את פרטי השיחה שקיים מח"ט כפיר עם אביו של החייל היורה אלאור אזריה: "היום בלילה, יש לך יכולת? אני מפגיש אותך עם הכי חשובים שיש" דחק המח"ט באב (בארץ)

אלאור אזריה ואביו. ארכיון (צילום: פלאש 90)

ערוץ 2 חושף - זו העסקה שהוצעה למשפחתו של החייל היורה אלאור אזריה: עיתונאי ערוץ 2 עמית סגל פרסם הערב (רביעי) פרטים מהשיחה שקיים שלשום מפקד חטיבת כפיר אלוף משנה גיא חזות עם צ'רלי אזריה, אביו של אלאור, במסגרתה הוצע למשפחה לשנות את צוות ההגנה. יצויין, כי אתמול הכחישו בדובר צה"ל כי מפקד חטיבת כפיר הציע לאזריה דיל.

חזות נשמע אומר לאביו של אזריה: "מה שאני מציע לך זה את הדברים הבאים: אני אני יכול להפגיש אותך עם הסנגור הראשי של צה"ל שהוא ישמיע לך איזה אפשרויות אתה יכול להתקדם איתן דרך הסנגוריה של צה"ל, בין אם זה ייעוץ בנוסף ובין אם זה לצרף מישהו לצוות של ההגנה. אין לי השכלה משפטית. אני יודע רק ממה שקראתי וממה שלמדתי בסוף השבוע האחרון - קו ההגנה הזה, לפחות ממה שקראתי, לא היה מוצלח עד עכשיו".

"עכשיו אני אומר" הוסיף חזות בשיחה עם אביו של אזריה, "אתה יודע מה אל תחליט עכשיו, בוא שב עם הסנגור הראשי הצבאי, בוא שב עם עוזר הרמטכ"ל, בוא שם עם ראש אכ"א, שמע אותם, בוא שב עם אלוף פיקוד מרכז. אתה לא חייב לחתום".

המח"ט אף דחק בהמשך השיחה באביו של אזריה לקיים את הפגישה עם הגורמים המשפטיים בצה"ל "עוד הלילה" ואמר: "אם נתאם את הפגישה להיום בלילה, יש לך יכולת? אני מפגיש אותך עם האנשים הכי חשובים שיש".

אזריה האב מצידו נשמע אומר בשיחה: "אני לא מוכן שהבן שלי בגיל 21 יהיה לו סעיף על הריגה בזמן ששירת את המדינה והוא לא עשה כלום. אם חלילה היו לי 'תשמע, פלסטיני עבר ברחוב והוא ירה בו', הייתי אומר לו בוא'נה אתה דפוק?".

"אני מבחינתי, אם אין את הסעיף הריגה - אין לי בעיה. אני לא רוצה לגרום נזק לצבא, להפך - אני רוצה לצאת בהצהרה ולהגיד לחיילים שצריך להתגייס לצה"ל, שאין לנו ארץ אחרת".

"כשאני שומע חיילים שמתקשרים אליי ואומרים לי 'תשמע צ'רלי אני לא יודע מתי לירות ומתי אסור לי לירות. אם אני לא אירה יגידו לי לא פעלת מבחינה מבצעית, ואם אני לא אירה – אני אהיה במקום הבן שלך'. מה אני יכול להגיד להם?! אני לא רוצה את הנזק הזה. כשראיתי את האירוע (פיגוע הדריסה בירושלים) התביישתי. עד היום כואב לי הלב. צרוב לי בלב שאנחנו קוברים עכשיו ארבעה חיילים".

בדובר צה"ל אמרו כי "דובר צה"ל מבקש להבהיר כי לא יפרט את תוכן הפגישה שהתקיימה בין משפחתו של סמל אלאור אזריה ומפקדו אך מכחיש את הפרסום השגוי בחדשות 2 כאילו הוצעה הצעה באשר להקלה בעונש או ביחס לערעור או כהתערבות אחרת כלשהי בהליך המשפטי".

"דובר צה"ל מבקש להדגיש כי סמל אלאור אזריה זכאי להליך משפטי נקי וחף מלחצים ומטופל על ידי מפקדיו באופן שוטף כמו כל חיילי צה"ל. עוד נציין כי סמל אלאור אזריה זכה לתנאים ראויים ואף מעבר לכך במהלך החודשים שבהם שהה במעצר פתוח במחנה צבאי. מטרת הפגישה הייתה לבחון האם נדרש סיוע כלשהו למשפחה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר