התנאי המקומם של 'כללית': ההורים ישלמו 76 אלף שקל על התרופה ויתחייבו שמדובר בטיפול חד-פעמי

תארו לעצמכם שבהמלצת הרופא קניתם - מכספכם האישי - תרופה ב-76 אלף שקל עבור בתכם החולה, ומי מונע מכם להשתמש בתרופה? קופת החולים 'כללית'. מקומם, לא? (ארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
כללית. ארכיון (צילום: כיכר השבת)

שחר חדידה היא ילדה הסובלת כבר כמה שנים ממחלה דלקתית תורשתית קשה (מחלת קדחת ים תיכונית‭.(‬ את מה שאירע עמה לאחרונה מול 'שירותי בריאות כללית' קשה להגדיר כפחות מהתנהלות מקוממת ותמוהה.

תרופה הנקראת 'אילריס' הומלצה לה על ידי הרופאים המטפלים בבבית החולים לילדים "שניידר‭,"‬ והוריה רכשו אותה בכספם על אף מחירה היקר בסך 76 אלף ש"ח, לאחר שהתרופות שקיבלה עד היום לא שיפרו את מצבה הרפואי הקשה.

אלא שההורים, החברים ב"כללית‭,"‬ נאלצו להיאבק למעלה מחודש בהנהלת הקופה כדי להשיג אותה, עד שנכנעו ורכשו אותה בעצמם. יצוין, כי התרופה המדוברת מאושרת לשימוש בקופת החולים מכבי למשל - מציין רן רזניק שחשף את המקרב ב'ישראל היום'.

זאת ועוד, לאחר שההורים רכשו את התרופה בעצמם, ב"כללית" וב'שניידר' המשתייך אליה אמרו להורים כי הם מסרבים בתוקף לתת את התרופה שנרכשה על ידי ההורים בכסף מלא. הסיבה? לא תאמינו: בקופת חולים כללית מסרבים לתת את התרופה. הסיבה - אם "חלילה" התרופה תעזור, הדבר עלול לחייב את בית החולים לממן את המשך מתן התרופה שיציל את הילדה.

בעקבות זאת הגישו שלשום ההורים, ורד ומשה חדידה מבאר שבע, בקשה דחופה לבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב נגד קופת חולים כללית ומשרד הבריאות. הם דורשים להורות לקופת חולים כללית לתת לבתם את התרופה שנקנתה על ידם בכסף מלא.

רוצה לקבל טיפול? ל'כללית' יש תנאי מקומם. הנערה שחר וההורים (באדיבות המשפחה)

בשיחה עם "כיכר השבת" מתארת האם ורד בכאב: "אנחנו נמצאים בסיטואציה בלתי אפשרית, כשהקופה סירבה לממן את הטיפול שהרופאים המליצו עליו, ולאחר שהוצאנו מכיסנו 76 אלף שקלים לממן את התרופה, הקופה מסרבת להציל את הילדה משום שהם חוששים שהטיפול יצליח". האם מצהירה שתעשה הכל כדי לסייע לבתה שסובלת מהכאבים, כשכל התרופות שנתנו לה עד עכשיו לא עזרו לה.

לאחר הגשת התביעה בבית הדין נגד קופת חולים כללית, נכנעו בבית החולים ו'כללית' והודיעו כי יאפשרו את מתן התרופה שנקנתה על ידי המשפחה, אך דרשו כי ההורים יתחייבו בחתימתם, כתנאי למתן התרופה, כי גם אם היא תסייע לילדה, הקופה לא תתחייב להמשיך את מימון הטיפול, וכי זה לא יקנה לתובעים זכות למימון המשך הטיפול על ידי "כללית" - למרות שבקופות אחרות כמו 'מכבי' מאשרים כאמור את השימוש בתרופה.

ההורים כמובן זעמו על תגובת הקופה המקוממת: "אנחנו לא מוכנים לחתום על סעיף כזה", אומרת ורד ל'כיכר השבת', "אלא רק לאחר שהבת תקבל את התרופה ונראה שהיא אכן מסייעת לשחר ואז לשקול את צעדינו. לא ייתכן שמבקשים ממני לחתום על נייר שהמשמעות שלו זה לוותר על מתן טיפול לילדה כפי שרופאי קופת החולים עצמה המליצו".

בשבוע שעבר הגיעה התרופה לבית המרקחת של "שניידר‭,"‬ לאחר שההורים רכשו אותה בכספם בעלות של עשרות אלפי שקלים. "רצינו להגיע היום כדי שהתרופה תוזרק לשחר אך היא סבלה מכאבים וחומה עלה ולא ניתן לתת את התרופה כשיש חום. מקווים שעד ליום ראשון היא תתאושש מעט ויהיה ניתן להזריק לה את התרופה", מספרת האם.

למרות הפרשייה, מביעה חדידה אמון בבית החולים שניידר: "מלבד הסיפור הזה, אני מלאת הערכה לבית החולים ולצוותו, הם עושים עבודה נהדרת מכל הלב".

מבית החולים שניידר נמסר בתגובה ל'כיכר השבת': "בנסיבות המקרה ועל אף שאין הכרח לבצע את הזרקת התרופה בבית החולים, הוחלט לבצע את הזריקה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר