שיטת ה-TTT

הציוצים של טראמפ מנהלים את וול סטריט

הנשיא הנבחר, נוטה לצייץ כמעט על כל דבר וגורם לתנודות בשוק ההון האמריקאי. הסוחרים האמריקאים קלטו את השיטה ומשתמשים בהשפעה שלו כדי לעשות כסף (וול סטריט)

(צילום: שאטרסטוק)

טראמפ החל להשפיע על שוק ההון עוד בטרם נכנס בפועל לתפקידו בבית הלבן בעוד כשבוע וחצי. מאז שנודעו תוצאות הבחירות בהן ניצח את קלינטון ועד היום קפץ מדד ראסל 2000, שמייצג את הכלכלה האמיתית של אמריקה ב־8.5%.

גם המדדים המובילים בארה"ב שוברים שיאים מאז ניצח טראמפ בבחירות — עלייה של 6% נרשמה במדד S&P־500, מדד הנאסד"ק נסגר ביום שלישי בשיא כל הזמנים והדאו ג'ונס קרוב מתמיד לפרוץ את רף 20 אלף הנקודות.

אבל ישנה סיבה נוספת לשמחה של הסוחרים בוול סטריט והיא חשבון הטוויטר של הנשיא הנבחר, שלא מפסיק לצייץ כמעט בכל נושא. השיטה שהסוחרים פיתחו אפילו קיבלה שם משלה "TTT" ראשי תיבות של Trading — Trump’s — Tweets (מסחר לפי ציוצים של טראמפ).

אסטרטגית קניית המניות החדשה בוול סטריט TTT מתבססת על ההנחה שהרבה משקיעי יום ואולי גם אלגוריתמים ימכרו סחורה ברגע שהנשיא המיועד ישלח מסר תקיף בטוויטר כלפי חברה ציבורית. המניות של חברות אלה יספגו מכה (בדרך כלל קלה בכנף) והסוחרים הממולחים יאספו את המניות במחיר נמוך ויעשו איתן את כל הדרך בחזרה למעלה — רווח קל.

הציוצים של טראמפ התחילו להשפיע על שוק ההון האמריקאי עוד טרם נודע כי הוא המנצח הגדול בקרב מול הילרי קלינטון. הקורבן הראשון שלו היו חברות התרופות. אומנם טראמפ לא התייחס לשום חברה באופן ספציפית, והחששות בשוק הפארמה היו יותר מכיוונה של קלינטון, אבל כבר אז הבינו הסוחרים הממולחים מוול סטריט שהטוויטר הולך להיות כלי מאוד אפקטיבי בהשפעתו על שוק המניות האמריקאי.

טראמפ תקף חברות כמו בואינג, על מחיר המטוס החדש האייר פורס 1 וחברת לוקהיד מרטין על המחיר הגבוה של מטוסי הקרב F-35 שארה"ב אמורה לרכוש 2400 כאלה. תוכנית רכישה זו היא היקרה ביותר של הצבא האמריקאי אי פעם, וטראמפ שם על כך את הכוונת, נוכח עיכובים ממושכים ובעיות תכנון שאפיינו את פרויקט ה־F35.

"בהתבסס על העלות העצומה והחריגות בתקציב של מטוס החמקן של לוקהיד מרטין, ביקשתי מבואינג לתת הצעת מחיר למטוס F18 סופר הורנט המקביל לו בביצועים", צייץ טראמפ ושלח את מניית לוקהיד מרטין לירידות של 2% בוול סטריט.

מלבד הפגיעה במניות, הציוצים עשו את שלהם מבחינה עסקית ויום לאחר הציוץ ראשי בואינג ולוקהיד מרטין נפגשו עם הנשיא הנבחר האמריקאי דונלד טראמפ, לאחר שהתחייבו לצמצם בעלויות של מטוסי האייר פורס 1 ומטוס הקרב המרכזי של ארה"ב.

גם שוק הרכב נמצא על הכוונת של טראמפ והוא צייץ כנגד טיוטה ופורד לבל יעבירו את מפעליהם למקסיקו וגרם לירידת המניות של החברות כמו גם לכניעתן והודעתן על ביטול התכנית.

הקורבן האחרון של דונלד טראמפ היא אחת החברות המרכזיות במשק של ארה"ב, ג'נרל מוטורס, יצרנית המכוניות הגדולה במדינה. הנשיא הנכנס צייץ כי לשיטתו החברה חוטאת פעמיים — גם מייצרת את המכוניות שלה במקסיקו וגם אינה משלמת מס במעבר הסחורה לתוך גבולות ארה"ב. הוא לא הסתפק בביקורת, אלא דרש לשנות את תמונת המצב.

כרגע נראה שטראמפ ימשיך לעשות זה גם בהמשך אם כי בהחלט ייתכן שכניסתו של טראמפ לעבודה האמיתית בבית הלבן לא תותיר לו זמן מספיק כדי לפרסם את הגיגיו בטוויטר ולהשפיע על שוק ההון האמריקאי והעולמי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר