פרסום ראשון

המועמד המוביל לתפקיד רבה של נשר: הגאון רבי יצחק לוי

בתאריך כ"ה שבט צפוי להיבחר רב חדש לתפקיד רבה של העיר נשר, לאחר חודשים ארוכים. ל"כיכר השבת" נודע כי הגאון רבי יצחק לוי, זוכה לתמיכת ש"ס וראש העיר (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
רבה של נשר? הרב יצחק לוי (צילום: יוטיוב-יתד התשובה)

פרסום ראשון: במשך חודשים ארוכים נערכת העיר נשר לבחירות לרבנות העיר, לפני מספר חודשים נקבע תאריך לבחירות והוקם גוף בוחר. התפקיד היה מובטח לגאון רבי משה אבוחצירא, בנו של האדמו"ר רבי ברוך אבוחצירא, אך ברגע האחרון הבחירות נדחו בשל טענה שהועלתה בפני משרד המשפטים כי יש קרבה משפחתית בין חברים בגוף הבוחר למועמדים לתפקיד.

תשעה חודשים אחרי הדחייה, וכמעט תשע שנים אחרי שהעיר מתפקדת ללא רב מכהן, כאשר לאורך השנים הוצבו מכשולים רבים לקיום הבחירות, כעת בתאריך כ"ה שבט צפוי להיבחר רב חדש לתפקיד רבה של העיר נשר.

בינתיים, הגאון רבי משה אבוחצירא הסיר באופן מפתיע את מועמדותו לתפקיד רב העיר ובהודעתו ציין כי "הוצע לו תפקיד בו הוא יכול לתרום יותר למען הציבור", מה שהוביל לכך ששמות חדשים החלו להילחם על התפקיד הנחשק.

רשימת המועמדים שנסגרה כבר לפני מספר חודשים כללה תשעה מועמדים ונותרה כפי שהיא, כך שהיה צורך לבחור במועמד מתוך הרשימה הקיימת ולא ניתן היה להביא מועמד מבחוץ. יצוין, כי ככל הנראה הגר"מ אבוחצירא צפוי להתמודד על תפקיד רב העיר אשקלון.

ל"כיכר השבת" נודע, כי מי שהגיע לישורת האחרונה וזכה לתמיכת ראש העיר, תנועת ש"ס ועסקני העיר המחזיקים ברוב בגוף הבוחר ובמשרד הדתות, הוא הגאון רבי יצחק לוי.

הרב יצחק לוי לצד הראשל"צ הגר"י יוסף

לאחר שזכה לתמיכת ש"ס בהמלצת מועצת חכמי התורה של המפלגה, הגר"י לוי צפוי להיבחר לתפקיד רב העיר נשר. קשה לראות מצב בו מועמד אחר יזכה בתפקיד, לאור תמיכת ראש העיר ותנועת ש"ס כאמור, אם כן - הרי שיהיה מדובר בכישלון של המפלגה הספרדית השולטת במשרד הדתות.

הרב יצחק לוי, הוכתר לפני שנה וחצי לתפקיד רב הישוב חוסן. הוא בוגר ישיבת 'חזון עובדיה' ונחשב לתלמידו הקרוב של הראשון לציון והרב הראשי הגאון רבי יצחק יוסף, ומשמש שנים רבות כראש בית מדרש להכשרת רבנים בעיר מעלות, המונה עשרות אברכים.

לציבור הוא מוכר כמי שמביא לדפוס מידי שבוע את שיעורו השבועי של הגר"י יוסף המודפס בעלונים. לקראת חתונת בת הזקונים של הרב יוסף, הדפיס הגר"י לוי ספר מיוחד ובו סיכום השיעורים השבועיים בשנה החולפת.

יצוין כי שם נוסף שנמצא ברשימת המתמודדים הוא הגאון רבי מאיר בן שבת, חתנו של הראשל"צ ורבה של ירושלים הגאון רבי שלמה משה עמאר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר