"לא זוכר שבת כזאת"

רמקולים וחיפושים במקום סעודה: נעדרת הסעירה את ירושלים

רכבים הסתובבו ברחובות בזמן סעודת השבת, רמקולים קראו "פיקוח נפש" ומשפחות שלמות עזבו הכל ויצאו להשתתף בסריקות: כך הסעירה אישה אחת את שכונת שמואל הנביא בירושלים (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
ארכיון (צילום: קובי גדעון, פלאש 90)

תושבי השכונות החרדיות בירושלים וברחבי הארץ, רגילים להכניס את השבת עם הצפירה המוכרת או המוזיקה המבשרת על כניסת השבת. תושבי שכונת שמואל הנביא בירושלים, קיבלו את השבת האחרונה עם רמקולים שהסתובבו ברחבי השכונה והכריזו שוב ושוב: "פיקוח נפש".

האירוע החל לאחר שבשעות הבוקר של יום שישי התקבלה קריאה במוקד זק"א על אשה חרדית בת 28 שנעדרת ובני משפחתה לא מצליחים לאתר אותה. החשש של ראשי ארגוני הצלה והעסקנים לשלומה רק הלך וגבר לאחר שבני משפחתה סיפרו כי היא סובלת ממצב נפשי קשה מאוד.

עם כניסת השבת, התייעצו ראשי ארגוני ההצלה עם הרבנים, ואלו פסקו להם כי מדובר בפיקוח נפש, ולכן יש לחלל את השבת ולנסות ולאתר אותה. בנוסף, דפים רבים עליהם הודפסו תמונותיה של האישה חולקו לתושבים, בכדי שמי שיאתר אותה יוכל לעדכן את החפ"ק.

הנעדרת

עם כניסת השבת, החלו מתנדבים רבים לזרום לחפ"ק המיוחד שהוקם בחצר ישיבת 'חוט של חסד' ועשרות רכבים ואופנועים סרקו את רחובות השכונה, בתי הכנסת ובכל מקום אפשרי בניסיון לאתר את האישה החרדית שאבדה.

לאחר שעות של דרמה, כשהשכונה נראתה כבימי חול, האישה החרדית אותרה יושבת בוכה בכותל המערבי, כשמצבה הנפשי קשה. היא פונתה לבית החולים הדסה עין כרם להמשך טיפול.

"אני מתגורר בשכונה עשרים שנה" מספר אחד התושבים: "אני מעולם לא זוכר כזו שבת; עשרות רכבים ואופנועים שמסתובבים ברחובות. רמקולים לצד סעודות שבת, ומשפחות רבות שבמקום לשבת לסעוד את סעודת ליל שבת יצאו לנסות לסייע בחיפושים אחר האמא האובדת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר