הפתרון המקורי

הגר"מ מזוז חשף: כך נמנע את ההטרדות

נמצא פתרון להטרדות שהובילו להודעתו של ראש ישיבת כסא רחמים בשיעור שעבר, כי זה האחרון שהוא מוסר: "שהבחורים - שיעברו על המכתבים - ישברו את הראש", אמר הערב (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
הרב, הערב (תמונה: פלאש 90. וידאו: מתוך שידור חי כסא רחמים )

הגאון רבי מאיר מזוז, ראש ישיבת 'כסא רחמים', מסר הערב את השיעור השבועי והתייחס לסערה האחרונה כשהודיע בשבוע שעבר שיפסיק למסור את השיעור השבועי במוצאי שבת, ולפיתרון לבעיה שהובילה להודעתו זו.

כזכור, בקרב תלמידיו של הגר"מ מזוז סיפרו כי מה שהוביל להחלטת הרב לסיים את השיעור השבועי זה העובדה שמידי שבוע נשלחו אליו עשרות מכתבים, חלקם על ידי מטרידים שניצלו את העובדה שהרב עובר על כל המכתבים ובכך גרמו לו לצער ולבזבוז זמן.

כפי שדווח לראשונה ב"כיכר השבת", הגר"מ מזוז החליט לחזור ולמסור את השיעור לאחר פניות של רבנים רבים.

הערב, בשיעור השבועי שנמסר בישיבה, התייחס הרב לסערה וחשף את השיטה החדשה שתמנע את הטרדות המכתבים: "מכאן ולהבא, יש בחורים שיהיו בריאים, שיקבלו את כל השאלות. ישברו את הראש. אם יש איזו שאלה מסובכת זה יבוא אליי".

"אם יש שאלה נכונה? טעיתי. נגמר הסיפור. מה אני חייב להחזיר את הטעויות שלי? לא", הוסיף ראש ישיבת כסא רחמים שנשמע היה כי הוא כועס על ההטרדות.

כזכור, כפי שפורסם לראשונה ב"כיכר השבת", בפתח שיעורו השבועי בשבוע שעבר אמר הגר"מ מזוז: "רבותי, זה השיעור האחרון שאני נותן. אין לי כוחות. גם כאבי ראש, גם כאבים אחרים. כל שיעור עולה לי במסירות נפש, לא קל".

לדבריו: "אנשים חושבים שאני עושה שיעור בכדי להתפאר. חלקם שולחים לי שאלות: 'למה אתה מזכיר את 'ביאליק', למה אתה מזכיר כל מיני שירים? למה אתה מביא שאלות של אמונה?', כאילו אסור להביא שאלות של אמונה. יש תשובות שלא טובות? תגידו לי. סתם, לחפש עלילות. אני לא מחפש כבוד".

הגר"מ מזוז הוסיף אז כי התחיל את השיעור השבועי בשל כך שבקרבת הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף סרבו לאפשר לרדיו 'קול ברמה' לשדר את השיעור: "אני התחלתי את השיעור הזה מפני שאחרים לא הסכימו לתת ל'קול ברמה'. כאילו 'קול ברמה' יש לו עוון גדול מאוד. שיגידו מה שרוצים, אבל לא אלמן ישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר