דו"ח חדש

משרד הבריאות: תפוסת בתי החולים - 111%

על פי הדו"ח החדש של משרד הבריאות, מצב התפוסה בבתי החולים ובמיוחד בחדרי המיון גבוה במיוחד ועומד בממוצע על 111% כשהוא מטפס בשעות הצהריים ל-150% (בריאות)

(צילום: שאטרסטוק)

מצב בתי החולים והתפוסה שלהם ידוע כבעייתי זה תקופה ארוכה עכשיו זה גם מגובה במספרים רשמיים של דו"ח משרד הבריאות בנושא.

משרד הבריאות פרסם כי בשנת 2015 זמן ההמתנה הממוצע בחדרי המיון עמד על 3.79 שעות. בבית החולים בני ציון בחיפה נרשם זמן ההמתנה הגבוה ביותר - 4.05 שעות.

התפוסה הממוצעת בחדרי המיון עומדת על 111%, עלייה של 11% מ-2012, כשבשעות אחר הצהריים התפוסה מגיעה לשיא של 150%. התפוסה הגבוהה ביותר נרשמה בבית החולים קפלן ברחובות - 258%.

כזכור, לפני כשבועיים בתי החולים ברחבי הארץ דיווחו על תפוסה חריגה ועל עומסים כבדים במיוחד לרגל החורף. חדרי המיון והמחלקות הפנימיות היו מלאים מעבר לתפוסה המלאה, חולים מאושפזים במסדרונות ובחדרי האוכל דבר שמקשה ופוגע בטיפול הרפואי שלהם.

בבית החולים שיבא נרשם העומס הקיצוני ביותר בישראל – מעל 200% בחדר המיון. בית החולים מסר כי הוא בתפוסה מלאה בכל אגפיו, מחלקות פנימיות כירורגיות וילדים.

בחדר המיון בהדסה עין כרם נרשמו 180 אחוזי תפוסה, כאשר אמבולנסים נאלצו להמתין גם 40 דקות עם חולה, עד להעברתו למיטה פנויה בחדר המיון. הדבר גרם לעיכוב האמבולנסים וניידות הטיפול הנמרץ שלא יכולים היו להתפנות למקרים חדשים. גם בהדסה הר הצופים הגיעה התפוסה ל- 180 אחוזים.

עומסים כבדים נרשמו גם בבתי החולים בדרום, מחלקות הילדים בסורוקה מגיעות ל-120% תפוסה, והמחלקות הפנימיות ל-105%. בבית החולים רמב"ם הרגיל לתפוסות קיצוניות ביותר, מגיע הבוקר העומס בחדר המיון ל-110%, כשכלל בית החולים נמצא בעומס של 100 אחוזים. פירושו של דבר שכל חולה חדש שמגיע לאשפוז צריך להמתין עד לשחרור חולה, או להתאשפז במסדרון.

העומסים הביאו לכך שבתי החולים המליצו באופן מוצהר לא להגיע אלא במקרה של סכנת חיים. האם הדו"ח החדש יהיה זה שישנה את המצב ויביא למציאת פתרונות חדשים, האחריות כרגע בידיו של השר ליצמן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר