המעבר בין הקופות

הנתונים: מאות עזבו את 'כללית', אלפים הצטרפו ל'מכבי'

ניסיונות הבלימה לא צלחו וקופת החולים 'כללית' איבדה מאוד מבוטחים בשנת 2016, לעומת זאת קופת החולים 'מכבי' הפתיעה עם הצטרפות למעלה מ-20 אלף מבוטחים (בריאות)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: פלאש 90)

המאבק בין קופות החולים על הלקוחות במלוא עוזו כשסוף השבוע שעבר התפרסמו נתוני הביטוח הלאומי שחשפו כי המנצחת הגדולה היא קופת חולים 'מכבי' שהגדילה את מבוטחיה באופן משמעותי, זאת לעומת קופת חולים 'כללית', שלמרות המאמצים לבלום את העזיבה, איבדה מאות מבוטחים.

על פי נתוני הסיכום לשנת 2016 של העוזבים והמצטרפים, ל'מכבי' התווספו 21,004 מבוטחים, אחריה קופת חולים מאוחדת שגדלה ב-758 מבוטחים.

שירותי בריאות כללית, כאמור, איבדו בשנה היוצאת 717 מבוטחים ו'לאומית' מאבדת 21,045 מבוטחים.

התחרות בין הקופות היא אדירה שכן התקציב שמקבלת הקופה מן המדינה מחושב לפי מספר החברים בכל קופה בהתחשב בגילם, מקום מגוריהם (פריפריה מתוגמלת יותר) ואף המגדר שלהם. הקופות מתחרות ביניהן על כל מבוטח על אף שהן גופים ללא מטרת רווח וכמעט כל תקציבן מגיע ישירות מן המדינה.

כ-164 אלף ישראלים המהווים כשני אחוזים מן האוכלוסייה, בחרו לעבור קופה בשנת 2016. מספרים אלה מהווים גידול ביחס לשנה קודמת בה החליפו קופה כ-140 אלף ישראלים בלבד. החל משנה זו, מי שעובר מקופה לקופה ממשיך לשמור על מלוא זכויותיו גם בבטוח הסיעודי. למעשה, בכך בוטל חסם המעבר האחרון ועתה כל הזכויות שהיו לחבר בקופה הקודמת, יישארו איתו בקופה החדשה.

ההצלחה בשנה החולפת של מכבי שירותי בריאות נרשמה גם בערים שהיו שייכות במשך שנים ארוכות לקופות חולים אחרות. כך למשל בירושלים, מכבי מצליחה לגדול באופן דרמטי בכ-3,397 מבוטחים למרות שבמשך שנים רבות העיר נשלטה בידי מאוחדת וכללית. בשנה האחרונה הקופה פתחה מרפאות חדשות בבירה וכך ממצב של מספר מצטרפים קטן ביותר ואף נטישה קלה בחלק מהשנים, עברה מכבי להיות המובילה במספר העוברים אליה בירושלים.

גם בערים חרדיות נוספות כמו בית שמש הקופה מצליחה להגדיל את כוחה ב-714 מבוטחים, בערד שעלתה לאחרונה לכותרות סביב נושא ריבוי החרדים בעיר ב-331 ובאשדוד - על רקע הקמת אסותא - הגדילה הקופה את מבוטחיה בכ-908 מטופלים חדשים.

ב"כללית שירותי בריאות" הקופה הגדולה במדינה מצליחים לשמור על איזון במספר המבוטחים - בעוד בירושלים הקופה מאבדת כ-792 מבוטחים ובתל אביב כ-103, בערים אשדוד, בית שמש, נתניה ופתח תקווה הקופה מצליחה להוסיף מבוטחים חדשים. גם מאוחדת שומרת באופן יחסי על כוחה - בירושלים היא מגדילה את מספר המבוטחים שלה ב-766 ובבני ברק ב-692, אבל מתרסקת בתל אביב ומאבדת 1,225 מבוטחים ובאשדוד 880.

קופת חולים לאומית מאבדת גם השנה - כמו גם בשנים האחרונות - עוד ועוד מבוטחים. בירושלים הקופה איבדה 3,371 מבוטחים , בתל אביב 873 ובבית שמש 800 מבוטחים מה שאולי מסביר את קמפיין הפרסום האגרסיבי במיוחד שהקופה מובילה בתקופה האחרונה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר