מאבק השבת בבירה

"ליצמן, דרעי וגפני יכולים להתנגד לתקציב העירייה אצל נתניהו"

הנציגות המקומית מגלגלת את האחריות על מחאת השבת אל הנציגות הארצית. בכיר בסיעות החרדיות: "שליצמן, דרעי וגפני יתנגדו לתקציב עיריית ירושלים בישיבת ראשי הסיעות" (בארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
גפני, דרעי וליצמן. ארכיון (צילום: דוברות ש"ס)

המאבק על קדושת השבת בירושלים: בנציגות המקומית בעיריית ירושלים מגלגלים את האחריות על המחאה לעבר הנציגות הארצית.

גורם בכיר בסיעות החרדיות בעיריית ירושלים אומר הבוקר (ראשון) ל"כיכר השבת" כי הוא מצפה שעוד לפני שהפוליטיקאים החרדים מבקשים מנציגי הסיעות לפעול בנושא התקציב מול ראש עיריית ירושלים ניר ברקת, ולשגר איומים בעצירתו, הרי שראשי הסיעות - השר יעקב ליצמן השר אריה דרעי וח"כ משה גפני, יכולים להתנגד הבוקר בישיבת ראשי הסיעות אצל ראש הממשלה להעביר סיוע לירושלים לפני התחייבות על נושא השבת.

לדבריו: "עדיין אין תקציב עירייה. בשבוע האחרון בעקבות התערבות יו''ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני חלה התקדמות במגעים מול האוצר וברקת מתקרב לקבלת התחייבות מהאוצר לתקציב מיוחד ל-2017".

"ברקת כרגע תלוי באישורם של ראשי הסיעות", הוא מוסיף. "אם הם רוצים, הם יכולים לעצור את הכל ברגע אחד, הכל בידיים שלהם. הבוקר אמור להיות דיון של ראשי סיעות הקואליציה אצל ראש הממשלה בנושא וזה הזמן של הפוליטיקאים החרדים לדרוש על השבת", אומר הבכיר בסיעה החרדית.

"אם הם באמת ירצו יש להם במה לאיים ולא צריך להגיע לאיומים שלנו, הנציגים המקומיים", הוא מוסיף.

כפי שדווח אמש ב"כיכר השבת", רבני הוועדה למען השבת נפגשו עם יו"ר ש"ס השר אריה דרעי ודנו עמו בנושא חילולי השבת בעיר ירושלים, מאבק שהתפתח בעקבות פגישת חבר מועצת העיר אריה קינג עם כ"ק מרן האדמו"ר מגור - שתוכנה נחשף לראשונה ב"כיכר השבת". במהלך הפגישה ביקשו הרבנים: להתנות את אישור תקציב העירייה בהתחייבות על שמירת השבת.

השר אריה דרעי אמר בפגישה כי "בירושלים יש 13 חברי מועצה חרדיים ועוד נציגים מהדת"ל. בשביל נושא השבת חייבים להתאחד כל הנציגים בירושלים, יחד, כגוש אחד. אם בירושלים ימשיכו לזלוג בנושא השבת - איך נצליח להילחם בערים כמו תל אביב?".

דרעי הוסיף והעביר מסר ברור: "כרגע ברקת הוא ראש העיר של כולם וכולם נמצאים בקואליציה. אם החרדים לא יהיו בקואליציה - אין לו קואליציה".

יו"ר ש"ס התחייב: "אני מהצד של ש"ס אתן הוראה מיידית לנציגים שלנו ללכת בנושא הזה עד הסוף. צריכים לגייס בנושא הזה גם את 'אגודה' ו'דגל' וללכת בנושא הזה כגוש אחד ולהודיע לראש העיר: 'אם לא תלך איתנו יד ביד בנושא הזה - לא נתמוך בתקציב".

כזכור, מה שגרם לשינוי הגדול במאבק השבת היתה ההירתמות של כ"ק מרן האדמו"ר מגור למאבק, כפי שחשף בשיחה עם "כיכר השבת" אריה קינג, חבר מועצת העיר, שניהל שיחה עם כ"ק מרן האדמו"ר מגור, בה "הרבי אמר: 'יש לי 5,000 חסידים בירושלים וכל אחד יכול לפעול למען השבת, אני לא מיניתי את גולדקנופף להיות הנציג שלי בעירייה למען השבת'".

"הרבי שאל אותי: 'איך יוחנן?', השבתי לו: 'הלוואי והייתי מגיע למסירות נפש של יוחנן וויצמן למען השבת. הרבי יכול להיות גאה בנציג שלו במועצת העיר שעושה הכל למען השבת'", סיפר קינג.

"התחלנו את השיחה", תיאר קינג, "שהיתה נדירה במושגי זמן בחצר החסידות, כשסיפרתי על הקושי שיש לי כשאני מוצא את עצמי מול אנשים חרדים שעוזרים לראש העיר לקדם מדיניות שנוגדת את עמדת כל חברי מועצת העיר החרדים - ואני לא רוצה להיכנס לשמות - וזאת בניגוד לאינטרס החרדי. אמרתי זו בעייה מערכתית בעיר. יש בעירייה גיבוי גם לנוצרים וגם לרפורמים. שיתוף פעולה מתגבר והולך ואז התמקדתי בעיקר בשבת.

"אמרתי לאדמו"ר שיש לנו את היכולת לעצור את ההידרדרות בסטטוס קוו כעת לפני העברת התקציב כשצריכים אותנו אבל כיוון שידוע לי שיש כאלו שמסייעים לראש העיר לקדם את המדיניות אז אני מבקש לדעת איך אפשר לעצור את ראש העיר בלי לפגוע בציבור החרדי המיוצג על ידי אותם עסקנים".

לדבריו, האדמו"ר הדגיש כי צריך את כלל הציבור אך העביר מסר שחשוב לערב את יו"ר ש"ס השר אריה דרעי, ובשביל זה הרבי שלח אותם ל"רבנים שמשפיעים על דרעי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר