טרור מרחף

דאעש עושה שימוש ברחפנים להטיל פצצות

ארגון הטרור, המדינה האסלאמית, עושה לאחרונה על פי דיווחים של כלי תקשורת מערביים שימוש ברחפנים כדי להטיל פצצות בעיר מוסול שם נערכת לחימה עזה (חדשות בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

כלי תקשורת מערביים מדווחים כי ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) הגביר את השימוש שלו ברחפנים, והחל להשתמש בהם כדי להטיל חומרי נפץ על אזרחים במוסול – העיר שעליה הוא נלחם כעת מול כוחות הביטחון העיראקיים.

גורמים בארה"ב אישרו החודש כי בשבועות האחרונים זיהו כוחות הקואליציה כמעט בכל יום רחפן אחד לפחות של ארגון הטרור באזור מוסול. כוחות הקואליציה פגעו בכמה רחפנים כאלה ותקפו כמה אתרים לייצור רחפני-תקיפה.

בעבר כבר השתמש דאעש ברחפנים לגיחות צילום, אבל נראה שלאחרונה הוא פיתח מאוד את יכולתו להרכיב עליהם חומרי נפץ ולשלוח אותם למשימות תקיפה. כך הוא מנצל למטרות לחימה את כלי הטיס התמים - שבמערב משמש בעיקר חובבי טיסה או שירותי משלוחים מסחריים.

השימוש אותו עושה דאעש ברחפנים מעורר דאגה במערב ובישראל לאור העובדה שחמאס ניסה כבר כמה פעמים לעשות שימוש ברחפנים למטרות טרור.

על פי הדיווחים בתקיפת רחפן אחת שביצע דאעש במזרח מוסול בשבוע שעבר נפצעו שמונה בני אדם. הם היו בשוק, ורחפן הטיל עליהם חומר נפץ. "הייתי בקניות עם המשפחה ופתאום מזל"ט של דאעש הפיל עלינו רימון", סיפר חוסיין, בן 14. גם מוכר ירקות בשוק העיד שחומר נפץ הוטל מרחפן.

צבא עיראק ומיליציות המסייעות לו מנהלים זה חודשים מערכה לשחרור מוסול מידי דאעש. מוסול היא העיר הגדולה ביותר שכבש דאעש בעיראק, והיא בסיס האם הגדול האחרון שנותר לארגון במדינה. בשבועות האחרונים דווח כי הכוחות העיראקיים מתקדמים מהר והצליחו לסלק את אנשי דאעש מרוב האזורים במזרח העיר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר