השבת הגיעה לאילת: המדריך שעושה את החופשה נוחה יותר

העיר אילת אהובה על המגזר הדתי והחרדי ומכירה ודואגת לכל צרכיו. רק דבר אחד חסר בה עד היום – מגזין כשר לבית היהודי. השנה הושג גם זה עם השקתו של המגזין לבית היהודי באילת 'השבת באילת' (טיולים, שיווקי)

מגזין שיתן מענה לדתיים המבקרים בעיר. אילוסטרציה (צילום: Moshe Shai/FLASH90)

אילת היא יעד אהוב עבור המגזר הדתי והחרדי, בפרט בימות החורף. לא בכדי מקפידים בתי המלון בעיר על הכשרות, וכמעט כל בית מלון מתהדר בבית כנסת, כמו זה המפואר שבמלון 'מלכת שבא'.

אם תשאלו כל מסעדן אילתי מהי המגמה הבולטת ביותר בענף המסעדנות בעיר "החטאים", בשנים האחרונות, הוא יאמר לכם כי זו הפיכתן של מסעדות רבות בעיר לכשרות. השרצים אאוט.

מסעדות מהוותיקות שבאילת עברו "גיור כהלכה" והחליפו את תפריטן בכשר פשוט משום שהציבור דורש זאת. שמם של מיטב הבד"צים מככב כמעט בכל פרסום בעיר ולא רק משום שהקהל הדתי הגדול משיב לעיר אהבה ושב אליה מדי שנה, אלא גם משום שבני העיר עצמה מוצאים עצמם שבים וחוזרים אל מקורותיהם, ומוצאים בהם הן נחמה והן פרנסה גם בתקופת החורף.

"לכל קהילה מגיע עיתון משלה"

אל צד התנופה, שבאה בעקבות הקמתו של החוף המופרד, ולא פחות מכך לאור הקמתם של בתי כנסת רבים ברחבי העיר, ותכנונו של מקווה שימוקם באזור התיירות בקרוב, חסר היה לציבור הגדול והחשוב דבר מה נוסף – עיתון משלהם.מגזין שמטרתו לשמש במה ומדריך למבקרי העיר ותושביה.

כך נהגה לפני כשנה הרעיון להקים מגזין לבית היהודי באילת תחת השם 'השבת באילת'.

מאחורי המגזין, שכבר הצליח להשריש שורשים ולהפוך למוכר ואהוב בכל בית בעיר, אחראי בית ההוצאה לאור 'ערב ערב באילת', הפועל בעיר מאז שנת 1962, ומוציא לאור מגוון עיתונים ומדריכים.

מבחינת 'ערב ערב' היתה הוצאתו לאור של 'השבת באילת' השלב המתבקש והנכון במילוי ייעודם – להיכנס לכל בית באילת ולדבר במגוון של קולות עבור מגוון הקהלים בעיר, מסביר עו"ד רותם נועם מנכ"ל 'ערב ערב':

"אילת ידועה כדוגמה אולי הטובה ביותר בישראל לקיומו של סטטוס קוו בריא שמוכיח כי דתיים וחילונים יכולים גם יכולים לדור זה לצד זה תוך כיבוד הדדי ואחוות אחים. מאחר ולכל קהילה מגיעה במה בה תוכל להעלות את הנושאים הקרובים ללבה, החלטנו להרים את הכפפה ולייסד מגזין שייתן מענה לא רק לעשרות אלפי המבקרים הדתיים הפוקדים אותנו לאורך השנה, אלא גם לאוכלוסייה הדתית המונה כ-30% מאוכלוסיית העיר".

ומוסיף עורכו בהתנדבות של המגזין אור מאיר מימון: "הצמא שגילינו בעיר למגזין יהודי הפתיע אפילו אותי שידעתי עד כמה הדבר דרוש וחשוב. משגיחי כשרות מתקשרים אלי ברגע שנגמרים העותקים על מנת שנמהר ונחדש את המלאי, שכן הביקוש מצד תיירים ותושבים עצום".

עורך המגזין אור מאיר מיימון בלשכת ראש העיר אילת. באדיבות המצלם

מה הוא השינוי העיקרי בו חשת מאז הוצאתו לאור של 'השבת באילת'?

אור מאיר מימון: "מצד אחד המון אנשים ניגשים אלי, מספרים לי על דברים שקורים או שמפריעים להם, ומבקשים שהעיתון יסקר ויתייחס, מהצד השני הפוליטיקאים ובעלי הדעה והמאה זיהו גם הם את החשיבות שיש במגזין שמדבר ישירות אל הקהל שלהם. זה הוליד תחושה שמקשיבים יותר, שערים לקולות שבאים מהציבור. עיתון, כשהוא מנוהל נכון, יוצר גשר ומחבר בין רצון התושבים למוביליו. זהו כוח שיש לנתב בחוכמה ובאחריות".

כפוף לוועדה רוחנית

את 'השבת באילת' תמצאו בכל בתי הכנסת בעיר וכן בכל בתי הכנסת שבבתי המלון, כמו גם במסעדות הכשרות ובבתי העסק המפרסמים, מקומות ציבוריים ומבני דת בעיר.

הוא מופץ מידי חודש ב-10,000 עותקים במהדורה מהודרת ותמצאו בו, מלבד את זמני כניסת ויציאת השבת וזמני היום, גם את זמני התפילות במניינים מרכזיים, טלפונים חיוניים, מקוואות גברים ונשים, רשימת פוסקי טהרה וזמני תפעול. גם טבלה של זמני היום מתפרסמת במדריך לנוחיותכם.

מעבר לכך תוכלו ליהנות מטור זיכוי הרבים, וממגוון רחב של טורים וכתבות פרי מיטב הכותבים במגזר, ביניהם קובי לוי, חיים ולדר סיון רהב מאיר ועוד, שנתנו כולם את הסכמתם להופיע במגזין, מה שהופכו לחומר קריאה מרתק לא רק עבור הקהל המקומי.

וזאת יש לדעת, על תכני המגזין מפקחת וועדה רוחנית המורכבת מרבני העיר הרב משה הדאיה, הרב יוסף הכט ורב השכונות שמעון אייזנבך.

התוכן נערך על פי: שחר קליין

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר