חוויות הנשיא

אובמה: נתניהו התעצבן כמה פעמים במהלך כהונתי

נשיא ארצות הברית היוצא ברק אובמה קיים את הראיון האחרון שלו כנשיא, במהלכו תקף את מדיניות רה"מ נתניהו ואמר: "נתניהו התעצבן לא אחת במהלך כהונתי" (חדשות, בעולם)

ישראל שפירא | כיכר השבת |
נתניהו ואובמה. ארכיון (צילום: צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

נשיא ארצות הברית היוצא ברק אובמה העניק הלילה (שני) את הראיון האחרון שלו כנשיא ובתכנית 60 דקות התייחס רבות ליחסיו לממשל נתניהו בשנים האחרונות.

אובמה תקף את הבנייה ביהודה ושומרון ואמר כי בשמונה שנות כהונתו הבנייה הגוברת בהתנחלויות "הפכה משמעותית כל כך" שהיא מונעת אפשרות של "מדינה פלסטינית רציפה ויעילה". לדבריו, אין קרע גדול ביחסים בין ארצות הברית לישראל בעקבות הצעת ההחלטה שעברה במועצת הביטחון של האו"ם נגד ישראל וההחלטה האמריקאית שלא להטיל ווטו על ההצעה.

"לנוכח ההשקעה שלנו באזור, ומכיוון שאכפת לנו מאוד מישראל, אני חושב שלארה"ב יש אינטרס לגיטימי לומר לחברה – זו בעיה, יהיו לזה השלכות ארוכות טווח לשלום ולביטחון באזור ובארה"ב". עם זאת אובמה שב והדגיש כי ההתנחלויות אינן הסיבה היחידה לסכסוך בין ישראל לבין הפלסטינים ואמר כי הן תורמות לחוסר היכולת לפתור אותו.

באשר ליחסו עם ראש הממשלה בנימין נתניהו שכינה את ההחלטה באו"ם מבישה אמר אובמה כי "אם אתם אומרים שנתניהו זעם – הוא זעם שוב ושוב במהלך כהונתי, סביב הסכם הגרעין עם איראן וההתנגדות העקבית שלנו להתנחלויות. הזעם שלו לא היה חדש. למרות 'כל הרעש', שיתוף הפעולה הצבאי והמודיעיני בין שתי המדינות נמשך". אובמה הסכים עם המראיין כי העברת השלטון בין ממשלו לממשל טראמפ הנכנס אינה שגרתית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר