מתקפה על הראשון לציון

הגר"י עדס מגיב: "רבנים יהיו כפופים לרבנות הראשית?"

ראש ישיבת "קול יעקב" יוצא שוב במתקפה נגד הקמת ארגון הרבנים הספרדים ונגד הראשון לציון הגר"י יוסף על שהרבנים יהיו כפופים לרבנות - "עשו לרבנים טיולים, התנשקו עם הנשיא" (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
הגאון רבי יהודה עדס (צילום: מוסדות 'בנין אב' )

בלעדי: הגאון רבי יהודה עדס, ראש ישיבת 'קול יעקב', יוצא שוב במתקפה נגד הראשון לציון והרב הראשי הגאון רבי יצחק יוסף וארגון הרבנים הספרדים שהקימה תנועת ש"ס.

במהלך שיחה שמסר בישיבה, חזר הרב וסיפר על התנגדותו לארגון הרבנים הספרדים ולעובדה שרבנים צריכים להיות כפופים אליו. מדובר בפעם השנייה שהרב עדס יוצא נגד ארגון הרבנים הספרדי שהוקם בחודש שעבר.

בהקלטה מהשיחה שהגיעה לידי 'כיכר השבת' נשמע הרב עדס אומר: "קמו אנשים שרוצים להקים ארגון רבנים ספרדים, ארגון עולמי. אני פניתי לכל התלמידים שלנו במכתב, בחוץ לארץ, שלחתי 200 מיילים בנוסח כזה. בכל הדורות הקודמים התנגדו לארגון כזה. כי בסופו של דבר נותנים למזכיר כוח עולמי. לזה התנגד החפץ חיים ... לכן כתבתי לבני ישיבתנו שאנחנו לא לוקחים חלק בזה".

הגר"י עדס הוסיף: "לא מתמודד עם אלו שעשו את זה, אני לא איש ציבור, אבל לבני הישיבה שלנו מחובתי להגיד להם. לצערי כמה רבנים הלכו איתם".

הרב עדס המשיך ותקף את העובדה שהרבנים כפופים לרבנות הראשית, כשבעיקר מדובר על הראשל"צ הגר"י יוסף שהיה ממייסדי הארגון: "רוצים שארגון הרבנים יהיה כפוף לרבנות הראשית של ארץ ישראל. הרבנות הראשית מה זה? כל הרבנים יהיו כפופים לזה?".

בלעדי: הראשל"צ מגיב למתקפה של הרב עדס, לפני שבועיים

בשלב זה בשיחה עבר הרב עדס לתקוף את תנועת ש"ס שחברה להסתדרות הציונית, לאחר שהתקציב לגוף הרבנים החדש הגיע מההסתדרות: "המפלגה של ש"ס נכנסה להסתדרות הציונית לפני כמה שנים ואין פוצה פה ומצפצף. ההסתדרות הציונית זה המוסד שמאז 50 שנה העולם החרדי נלחם בו, זה המוסד שהוציא את ההשכלה מתחת ידיו, זה המוסד של הרצל. זה המוסד שעקר את התורה מהעולם אז הם הלכו להתחבר. זה הבעיה".

לדבריו: "הפרוספקט של איגוד הרבנים העולמי כתוב שם כפוף לרבנות הראשית וההסתדרות הציונית. והראיה שזה טוב להסתדרות הציונית, שהקציבו להם מיליון שקל לארגון הזה".

"עשו לרבנים טיולים", לעג הרב עדס, "נפגשו עם הנשיא, יש תמונות שמתנשקים עם הנשיא, רח"ל, ארגון רבני ספרדי עולמי, ומה נפק"מ? שכל אחד שיושב כאן ידע שכל שבוע יש ארגון חדש, אני כתבתי יום ג' לסדר "ביקש לישב בשלווה" ההמשך כבר ידוע".

הכותרת ב"כיכר השבת", לפני שבועיים

כזכור, לפני שבועיים חשף "כיכר השבת" תיעוד וידאו של הראשל"צ הגר"י יוסף מתייחס להתנגדות הרב עדס לגוף הרבנים החדש ואמר: "גדולי הדור שעבר ושל דורנו ובראשם מרן הגרי"ז זצוק"ל התנגדו מאוד להקמת גוף עולמי של רבנים וגדולי תורה. כל בר דעת מבין הנזק הגדול שיכול לצמוח מארגון עולמי, אשר הניסיון הראה דנמסר כח עולמי לידי מזכיר, וכל אשר יחפוץ יעשה".

תחילה התייחס הרב הראשי לחשיבות של ארגון הרבנים הספרדי: "לפני שבועיים שלוש היה פה כנס רבני עולמי, כל הרבנים הספרדים התאספו, היה נשיאות מועצת חכמי התורה, והיה שם רבנים מכל המקומות. לאשכנזים יש 'ועידת רבני אירופה', על טהרת האשכנזים. יש להם עוד 'מרכז רבני אירופה', יש להם ארגוני רבנים שלהם".

"לנו הספרדים שום דבר לא היה, מה היה שאיחד את הרבני הספרדים? לא היה. ב"ה תפסו יוזמה, מכל העולם באו. שמעו שיעורים והתייעצו בהלכה".

בשלב זה התייחס הרב הראשי לגר"י עדס ולמכתבו ואמר: "אומנם יש רב אחד מבית וגן שהוא אומר שגדולי הדור יצאו נגד כינוסי רבנים, למה נגד? מה יש בזה? מתאספים הרבנים בניהם, שומעים שיעורי תורה וחיזוק, רבנים כולם יראי שמיים, כמו חכם שלום וכמו שאר הרבנים, למה לצאת נגד? לא מבין אני. היה בזה ברכה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר