20 אלף שקל

עובד בחנות בבני ברק זעק לשוטר "ערבי" - ויפצה אותו

השוטר שבא לעשות עבודתו בחנות בבני ברק, נגדה הוצא צו החרמה, זכה לשלל העלבות מהעובד - שאף העלה לרשת סרטון המתעד את האירוע. כעת הוא יפצה את השוטר (חוק ומשפט)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לתוכן הידיעה (צילום: Flash 90)

תושב אשדוד בן 26, עובד בחנות בבני ברק, ייאלץ לשלם פיצויים בסך 20,000 ש"ח לשוטר, זאת בעקבות קריאות גזעניות שהוא השמיע לעברו. לפני כשלוש שנים, ניגש השוטר לבית עסק בבני ברק לשם ביצוע צו החרמה. בעל העסק אף נעצר על ידי השוטר, לאחר שהחל להתנגד להחרמה.

במהלך ההתרחשות, העובד של בעל העסק החל לקרוא לעבר השוטר קריאות גזעניות. "אתה ערבי, ערבי שחונק יהודי במדינה שלנו. שוטר ערבי, שוטר ערבי, רשע", הוא זעק תוך שהוא מצלם את האירוע.

בהמשך, הוא העלה את הסרטון לדף פייסבוק פופולרי, תוך שהוא מתגאה כי הוא זה שצילם את הסרטון. בעקבות כך, החלו גם גולשים רבים לנאץ את השוטר באמירות כמו "מוות לשוטר הערבי". השוטר, המתגורר ב'משולש' שבצפון הארץ, החל לאחר מכן לסבול מיחס קשה גם משכניו וממכריו לאחר שראו בו סוג של "בוגד", המשרת את המדינה.

עובד החנות נחקר בשל כך, ואף הורשע בדין פלילי בבית משפט השלום בתל אביב, אך השוטר החליט לתבוע את הנאשם גם באופן אישי, תביעת פיצויים. היום כאמור החליטה השופטת לפסוק לטובת הנאשם פיצויים בסך 20,000 ש"ח, תוך שהיא מדגישה כי "כל קריאה בקשר למוצאו של אדם תחשב גזענית וזאת על פי ההקשר בו היא נאמרה".

מהמשטרה נמסר: "נמשיך לגבות את שוטריה בכל עת ובכל מקום ותאבק ללא פשרות בתופעת הגזענות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר