תביעה ייצוגית

רכשתם גלקסי S3? ייתכן ומגיע לכם כסף

פשרה שהושגה בבית המשפט בתל אביב מעניקה ל-3,800 התובעים הראשונים פיצוי כספי מחברת סמסונג. בכמה כסף מדובר ולמי מגיע הפיצוי המדובר? כל הפרטים (חדשות דיגיטל)

סמסונג גלקסי S3 (צילום: שאטרסטוק)

יש ברשותכם סמארטפון מסוג סמסונג גלקסי S3, או סמסונג Note 2? יתכן ומגיע לכם כסף מחברת 'סמסונג'. לא מדובר בסכום שיעשיר אתכם, אלא בפיצוי נחמד של 50 שקל, שאתם יכולים לגבות מהחברה - ולו רק בשביל העיקרון.

מדובר בפשרה שהושגה בתביעה ייצוגית שמתנהלת כבר כמה שנים בבית המשפט המחוזי בתל אביב, העוסקת בתופעה מוכרת במכשירים מהדגמים האלו שכונתה "סינדרום המוות הפתאומי" (Sudden Death Syndrome). התופעה גרמה למכשירים האלו פשוט "למות" בלי התרעה מוקדמת. הבעיה התגלתה כבר ב-2013-2012, והיא חייבה לקוחות להחליף את רכיב ה-Flash במכשיר בעלות תיקון של כ-600 שקל.

הבעיה הדי רחבה, שסמסונג סירבה לקחת עליה אחריות גורפת, גררה תביעה ייצוגית בישראל, שהוגשה באמצעות עורך הדין יוחי גבע. סמסונג יוצגה בהליך באמצעות משרד עורכי הדין פישר, בכר, חן, וול אוריון ושות'. במסגרת פשרה בין הצדדים, הוסכם שכל לקוח שסבל מהתופעה זכאי לפיצוי של 50 שקלים עד לרף של 3800 מתלוננים (מעבר לכך, סכום הפיצוי יקטן באופן יחסי למספר הפונים). ההליך המשפטי הוא מול סמסונג ישירות, כך שפונים יכולים להיות גם כאלו שרכשו את המכשיר שלא דרך היבואנית הרשמית, אלא בחו"ל או דרך יבוא מקבילי.

הפיצוי יינתן באחת משתי הדרכים: סמסונג תנסה לאתר לקוחות שפנו אליה בעבר בתלונה על הסימפטום ותציע להם את הפיצוי. לקוחות אחרים שסבלו מהבעיה ולא יקבלו פנייה מהחברה, יכולים לפנות לסמסונג עם הוכחה לתיקון מעבדה שבוצע בעבר במכשיר והם גם יפוצו.

במידה ולא ימצאו 3800 לקוחות הזכאים לפיצוי, יתרת הסכום, עד לסך כולל של 190 אלף שקל, תיתרם על ידי סמסונג לעמותה שיבחר בית המשפט. התובע שהגיש את התובענה יפוצה בעשרת אלפים שקלים, ועורך הדין גבע יזכה לשכר טרחה של 60 אלף שקל.

בשנים האחרונות התגלו בעיות סיסטמטיות במספר דגמי סמארטפונים, למשל - בעיית הסוללות המתנפחות במכשירי סמסונג גלקסי S4, וסינדרום המוות הפתאומי במכשירי LG G4. היצרניות עושות ככל שעל ידן שלא לפרסם קריאת תיקון כוללת - ריקול - אלא לפתור את הבעיה נקודתית. גם במקרה של ה-LG G4 הייתה השתלשלות דברים דומה של הכחשה חלקית מצד היצרנית, תביעה ייצוגית, ולבסוף, בלית ברירה, פרסום קריאת תיקון.

אתמול פורסם שמסקנות החקירה של סמסונג בנוגע להתפוצצות מכשירי הגלקסי 7 קובעות כי הבעיה הייתה בסוללות ולא במכשיר עצמו שנמצא ללא רבב. סמסונג הפסידה בעקבות ריקול המכשיר שהיה אמור להיות מכשיר הדגל של החברה סכום של כ-5.2 מיליארד דולר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר