הישג מדיני

טראמפ ביקש, תרזה קיימה: נטרלה את וועידת פריז

הנשיא הנבחר של ארה"ב דונלד טראמפ, שיכנס ביום שישי לתפקיד הרגיש בעולם, ביקש מתרזה מיי ראש ממשלת בריטניה לנטרל את וועידת אנטי ישראלית שהתקיימה בפריז - וזו התקיימה (מדיני)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
תרזה מיי, ראש ממשלת בריטניה (צילום: shutterstock)

החלטת מועצת שרי החוץ של האיחוד האירופי המאמצת את הודעת הסיכום של ועידת השלום בפריז, הנחשבת לאנטי ישראלית, נוטרלה אתמול (שני) בידי בריטניה שהודיעה כי היא מתנגדת למהלך, יתכן בעקבות בקשתו הפומבית של דונלד טראמפ.

כיוון שלשם קבלת החלטה במועצת שרי החוץ של האיחוד האירופי יש צורך בקונצנזוס, המהלך הצרפתי נבלם ולא יצא אל הפועל. יום לפני כן אף סירבו הבריטים לחתום כלל על הודעת הסיכום של הוועידה בפריז. שר החוץ הבריטי בוריס ג'ונסון נעדר במפגין מהוועידה, ורק נציג זוטר של הממלכה ייצג אותה בפריז.

שרי חוץ אירופאיים (צילום: shutterstock)

נראה, כי המהלך הבריטי בא בהמשך לביקורת שנמתחה על ידם על נאומו של ג'ון קרי על תהליך השלום בין ישראל לפלסטינים. "ההתיישבות ביהודה ושומרון רחוקה מלהיות הבעיה היחידה המעכבת את השלום באזור", הודגש אז בהודעה.

בתגובה רשמית שפרסם משרד החוץ הבריטי אמש, אחרי הוועידה, נאמר כי בריטניה מסתייגת מסיכום וועידת פריז, מאחר והיא התקיימה בניגוד לעמדתה של ישראל והיא גם עלולה להקשיח את העמדה הפלסטינית.

גם הונגריה וליטא הצטרפו להתנגדות הבריטית ואף אוסטרליה נקטה בעמדה דומה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר