מאבק השבת

נציגי 'דגל התורה' בירושלים: "לא נוכל לתמוך באישור תקציב העירייה"

חברי מועצת עיריית ירושלים מטעם 'דגל התורה', מבהירים כי יפעלו באחדות עם כל נציגי הציבור החרדי כדי להביא לכך ששבת קודש תישמר ומאיימים לא לתמוך בתקציב (אקטואליה)

ישראל כהן | כיכר השבת |
שלוש נציגי 'דגל' עם מרן הרב שטיינמן. ארכיון (באדיבות המצלם)

חברי מועצת עיריית ירושלים מטעם 'דגל התורה', מבהירים הבוקר (שלישי) כי יפעלו באחדות עם כל נציגי הציבור החרדי כדי להביא לכך ששבת קודש תישמר ומאיימים באי תמיכה בתקציב העירייה.

יו"ר סיעת "יהדות התורה" בעיריית ירושלים, אליעזר ראוכברגר, אמר ל"יתד נאמן" כי "לצערינו הרב כל נושא שמירת השבת בעיר בפרהסיה, נפרץ מאד לאחרונה. אנו מתריעים ושבים ומתריעים, אך אין קשב ואין אכיפה. כאילו דבר לא קורה וכאילו הסטאטוס קוו לא נרמס בראש חוצות. חנויות נפתחות, מסעדות וקיוסקים פועלים בניגוד לחוק העזר, ומה שקורה במינהלים הקהילתיים, שבמבנים עירוניים ובסיוע תקציבים עירוניים ישנם חילולי שבת חמורים, זה באמת עובר כל גבול ודבר שאין ביכולתנו להסכים שימשך אפילו יום אחד. אני מקווה שכל הגורמים בעיריה יתעשתו מהר ויעשו סוף לקריסה של הסטאטוס קוו".

ראוכברגר הוסיף ואמר כי "נפעל באחדות יחד עם כל חברינו וכל נציגי הציבור החרדי והדתי מכל הסיעות, כדי להרים את קרן השבת ולהביא לכך ששבת קודש תישמר, ושלא יופנו תקציבים למיזמים ופעילות מחללת שבת. יש הסכם קואליציוני שנחתם עמנו בעניין, ואנו נדרוש שהוא יכובד במלואו, ככתבו וכלשונו. אין לי ספק שאין שום גורם שיכול לתרץ הפרה כה חמורה של הסטאטוס קוו, אי אכיפה של חוק העזר העירוני ואי כיבוד הסכמים, וכמובן שבכל אשר נפנה ניוועץ עם ועדת הרבנים של "דגל התורה".

מ"מ ראש עיריית ירושלים, יצחק פינדרוס, אמר ל"יתד נאמן" כי "אין ספק שניתן לאחד כוחות לנושא חשוב זה. התגברות חילולי השבת בפלטרין של מלך הינה עובדה שאין לה חולק. נציגי הציבור החרדי והדתי במועצת עיריית ירושלים מאוחדים בנושא, ואף חתמו רק לפני חודש על אמנה משותפת שתחייב את כולם כאחד לפעול באחדות מלאה בעניין זה.

"בימים אלו אנחנו מתכנסים לגבש עצה אחת יחד כלל הסיעות החרדיות והדתיות במועצת העיר, כדי להחליט כיצד לפעול בנושא בעיקר כאשר תקציב העירייה עומד להגיע לאישור מועצת העיר. אין ספק כי לא נוכל לתמוך באישור תקציב העירייה העומד לבוא לפני שנדע באופן ברור, ויוכנס סעיף שימנע מימון אירועים שיש בהם חילול שבת, ושגורמי האכיפה בעירייה יפעלו להפסקת חילול השבת בין היתר במתן דו"חות והוצאת צווי סגירה".

חבר מועצת עיריית ירושלים, ישראל קלרמן, אמר כי "אין ספק שבמאבק הזה של חילולי השבת בירושלים כל הכוחות מאוחדים, וכולם קיבלו הוראה מכל גדולי ישראל לעשות הכל על מנת להפסיק את החרפה הזו של חילול שבת קודש בירושלים. כידוע, שמירת השבת מאז ומתמיד היא בציפור הנפש של הנציגות החרדית בכל מקום, ובוודאי בירושלים פלטרין של מלך, ומעולם לא הבליגו על כל פירצה בחומות השבת וק"ו בעיה"ק ירושלים".

עוד אמר, כי "מאז ומקדם נפלו וקמו ממשלות ישראל, וכן קואליציות נחתמו בדרישה לשמירת השבת, ולא סטו כמלוא נימה מהעמידה האיתנה על שמירת חומות השבת. ברור לכל כי מאוד כואב לקבל ולראות שמתרבים חילולי השבת בעיר, וזה דבר שאסור לוותר עליו וחייבים לעשות הכל כדי שחילולי השבת בעיר ייפסקו. אנו מרבים להתייעץ ולקבל את הוראות והנחיות וועדת הרבנים של דגה"ת כדי לדעת על המשך דרכי הפעולה והעמידה האיתנה בנושא של שמירת השבת בעיה"ק ירושלים, וכמובן נפעל כפי שיורו לנו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר